Mercedes-Benz anunță lansarea unui abonament prin care clienții săi de modele electrice pot beneficia de mai multă putere. Aceștia pot cumpăra acum un plus de putere, temporar sau permanent.
Caii-putere în plus sunt adăugați pe mașină printr-un simplu update de soft, informează CNN. Această opțiune este disponibilă deocamdată doar pe piața din America de Nord, însă este posibil ca în curând să fie oferită și în Europa.
Cât costă un abonament Mercedes-Benz?
Pentru a face mașina lor mai rapidă, proprietarii de modele cu emisii zero ale mărcii germane nici nu sunt nevoiți să se deplaseze în service. Întreaga procedură se realizează de la distanță, printr-o actualizare de soft de tip „over-the-air” (OTA).
Cei care doresc acest upgrade pentru doar o lună trebuie să plătească o taxă. Aceasta este în valoare de 60 de dolari pe lună, pentru 60 de cai-putere, sau 80 de dolari pentru un plus 90 CP.
Clienții care vor o putere suplimentară o perioadă mai îndelungată de timp pot opta pentru un abonament anual. Spre exemplu, cei care cumpără sedanul electric Mercedes-Benz EQE 350 cu tracțiune integrală pot beneficia permanent de o creștere a puterii de la 288 CP, cât este standard, la 348 CP. În acest caz, doritorii trebuie să plătească 1.950 de dolari.
Actualizările de software sunt disponibile prin intermediul magazinului online „Mercedes Me”. Abonamentul este oferit în prezent doar în SUA. Legislația din alte țări interzice operarea unor modificări asupra grupului de propulsie după achiziționarea acestuia.
Ce câștiguri generează aceste abonamente?
Aceste upgrade-uri reprezintă o afacere în plină expansiune în industria auto. Mercedes-Benz nu este singurul producător care oferă upgrade-uri sau funcții noi pentru modelele sale, prin actualizări „over-the-air”.
Tesla a oferit funcții suplimentare de asistență la condus, disponibile prin descărcări de software. De asemenea, pe unele piețe, BMW oferă activarea temporară a funcției de încălzire a scaunelor.
Șefii Mercedes-Benz au anunțat că se așteaptă să câștige peste un miliard de dolari anual din astfel de abonamente software. Potrivit directorului general General Motors, Mary Bara, aceste abonamente ar putea aduce companiei sale între 20 și 25 de miliarde de dolari anual până în 2030. Și cei de la Stellantis și-au propus să genereze miliarde de dolari din abonamente de acest gen.
Care este scopul abonamentelor software
În viziunea producătorilor care au în plan introducerea abonamentelor software, scopul este acela de a permite o personalizare a mașinii în funcție de nevoile și preferințele fiecărui utilizator în parte, care sunt în continuă schimbare.
Spre exemplu, volanul și scaunele încălzite sunt necesare doar iarna și doar în anumite regiuni ale globului. În acest caz, proprietarul poate să plătească pentru aceste dotări doar pe timpul sezonului rece. La fel se întâmplă cu pornirea de la distanță sau cu plusul de putere. Proprietarul le poate achiziționa doar în anumite perioade.
Caracteristicile pe care producătorul german le oferă pe bază de abonament sunt navigația, pornirea de la distanță, alerta în caz de furt și deteriorări și „model cu valet” care reduce temporar puterea maximă și blochează ecranele de date private. Aceste caracteristici sunt incluse într-un singur pachet separat, care poate fi achiziționat anual sau lunar.