Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Mașinile diesel vechi, în pericol! Ar putea fi retrase din circulație în următorii doi ani
Mașinile diesel vechi, în pericol! Ar putea fi retrase din circulație în următorii doi ani

Mașinile diesel vechi, în pericol! Ar putea fi retrase din circulație în următorii doi ani

Noile norme de poluare Euro 7 ar putea scoate din circulație vehiculele diesel mai vechi, inclusiv cele cu norme de poluare Euro 5 și Euro 6.
De Adrian Șomai Publicat 2024-08-06
Distribuie

Mașinile diesel vechi ar putea fi retrase din circulație în următorii doi ani Noile norme de poluare Euro 7, care vor intra în vigoare în 2025, ar putea marca sfârșitul motoarelor diesel, avertizează Ministrului Transporturilor din Germania, Volker Wissing.

Contents
Ce sunt noile norme de poluare Euro 7Principalele modificări și cerințe ale normelor Euro 7: Guvernul german cere revizuirea acestor reguli

El a declarat recent că aceste norme stricte ar putea scoate din circulație vehiculele diesel mai vechi, inclusiv cele cu norme de poluare Euro 5 și Euro 6, potrivit Motor1. Comisia Europeană susține însă că noile norme sunt esențiale pentru îmbunătățirea calității aerului și reducerea impactului asupra sănătății publice și mediului.

Aproximativ 8,2 milioane de vehicule ar putea fi afectate numai în Germania, dintre care 4,3 milioane sunt vehicule Euro 5 care vor fi încă înmatriculate în 2024. Comisia Europeană discută valorile limită pentru vehiculele diesel mai vechi și a modificat opinia juridică referitoare la respectarea limitelor de poluare. Conform noilor reguli, limitele de poluare trebuie respectate în toate situațiile de conducere, inclusiv în condiții de accelerație maximă și în condiții reale de trafic.

Ce sunt noile norme de poluare Euro 7

Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care vor introduce reguli mai stricte privind emisiile de poluanți din frâne și anvelope, precum și cerințe pentru durabilitatea bateriilor vehiculelor electrice. Aceste norme au fost adoptate cu 297 de voturi pentru, 190 de voturi împotrivă și 37 de abțineri și urmează să intre în vigoare în 2026, după obținerea avizului oficial din partea Consiliului Europei.

Principalele modificări și cerințe ale normelor Euro 7: 

  • Emisii de gaze de eșapament

Pentru autoturisme și camionete, standardele de testare Euro 6 vor fi menținute în ceea ce privește emisiile de gaze de eșapament.

  • Emisii din frâne și anvelope

Noile norme includ limite pentru emisiile de particule generate de sistemele de frânare și anvelope, reflectând preocupările legate de poluarea cu microplastice și alte particule fine.

  • Vehicule electrice și hibride

Vor fi introduse cerințe minime pentru durabilitatea bateriilor, asigurând o performanță pe termen lung și o durată de viață adecvată a acumulatorilor.

  • Pașaport de mediu

Fiecare vehicul va avea un pașaport de mediu care va include informații despre consumul de combustibil sau de energie electrică, limitele emisiilor de CO2 și alți poluanți, autonomia vehiculelor electrice și starea de sănătate a bateriei.

  • Autobuze și camioane

Noile norme vor impune reguli mai stricte privind emisiile de gaze de eșapament pentru autobuze și camioane, contribuind astfel la reducerea poluării în transportul comercial.

Odată cu introducerea noilor norme de poluare Euro 7, șoferii ar putea vedea costuri mai mari pentru achiziționarea de vehicule noi conforme cu Euro 7, dar vor beneficia de vehicule mai puțin poluante și mai eficiente. De asemenea, producătorii auto vor trebui să adapteze tehnologiile pentru a îndeplini noile cerințe, ceea ce ar putea implica investiții semnificative în cercetare și dezvoltare.

Poți alimenta mașina cu uleiul rămas de la cartofi prăjiți. Ce trebuie să scrie pe capacul rezervorului ca să poți folosi acest tip de carburant

Guvernul german cere revizuirea acestor reguli

Guvernul german, prin vocea ministrului Transporturilor, Volker Wissing, solicită revizuirea noilor norme de poluare Euro 7 care urmează să intre în vigoare în 2025. Wissing a trimis o scrisoare președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, exprimându-și îngrijorarea că aceste reguli ar putea forța scoaterea din circulație a vehiculelor diesel mai vechi, inclusiv a celor cu norme Euro 5 și Euro 6, afectând astfel 8,2 milioane de șoferi numai din Germania.

Anterior, emisiile vehiculelor erau măsurate în condiții controlate de laborator (ciclu NEDC), dar noile reglementări impun măsurarea emisiilor în condiții reale de conducere. Acest lucru înseamnă că limitele de poluare trebuie respectate în toate situațiile de conducere, inclusiv în condiții de accelerație maximă.

Wissing critică aceste „politici anti-mașini” și cere ca reglementările să fie clarificate rapid pentru a evita prejudicii aduse șoferilor. El subliniază că modificările procedurilor de măsurare nu ar trebui aplicate retroactiv și consideră absurdă interzicerea funcționării vehiculelor care respectă standardele anterioare.

În contextul noilor proceduri de măsurare a emisiilor, Wissing o îndeamnă pe von der Leyen să modifice reglementările înainte ca judecătorii de la Curtea Europeană de Justiție să ia o decizie. Noile norme de poluare Euro 7 sunt programate să intre în vigoare la 1 iulie 2025, iar guvernul german cere acțiuni rapide pentru a proteja interesele șoferilor.

Similare

author avatar
Adrian Șomai Redactor
Mi-a plăcut dintotdeauna să scriu și să ofer informații utile celor din jur. Încerc să prezint într-o manieră accesibilă lucruri care mă interesează și pe mine, oferind explicații și răspunsuri simple la întrebări esențiale.
See Full Bio
LifeStyle Sport Business
social network icon social network icon

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
Zelenski l-a felicitat pe Nicușor Dan: "Este important ca sprijinul pentru Ucraina să continue"
Zelenski l-a felicitat pe Nicușor Dan: “Este important ca sprijinul pentru Ucraina să continue”
Nicușor Dan, după ce a fost ales președinte: “Mi-aș dori foarte tare ca și PSD să vină la guvernare”
Serbia între UE și Gazprom: negociază gaze cu Rusia în plin parcurs european
Avion militar de antrenament prăbușit în Egipt; echipajul a murit
Ministrul Educației susține că universitățile din România nu sunt în topuri din cauza organizării și a moștenirii comuniste
Taguri:dieselEuro 7
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Anamaria Gavrilă: (Fu)Gem, cu George Simion – Călin Georgescu președinte

Anamaria Gavrilă: (Fu)Gem, cu George Simion – Călin Georgescu președinte

În cămara politicii de pe Dâmbovița s-a crăpat un borcan de mult zaharisit, iar un conținut toxic a început să se scurgă…

Citeste mai mult
Și părerea ta contează

Sondaj

Va rezista coaliția condusă de PSD după alegerea unui nou Președinte al României?
VoteazaRezultate
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Horoscop zilnic, 20 mai 2025: Taur, ai parte de o revelație
Horoscop zilnic, 20 mai 2025: Taur, ai parte de o revelație
Discuțiile Trump-Putin s-au încheiat. Rusia, dispusă la compromisuri. Condițiile Kremlinului
Ministrul Educației propune evaluarea profesorilor și de către părinți, elevi, colegi
Joe Biden, primul mesaj după diagnosticul de cancer. „ Ne atinge pe toți”
Marcel Ciolacu și-a prezentat demisia. Anunțul oficial, în ședința PSD din 20 mai
STS: funcționare optimă a sistemelor IT&C pentru alegeri, cu peste 300.000 de utilizatori simultan
Litoralul pentru Toți, disponibil de la 1 iunie. Stațiunile cu cele mai avantajoase oferte
Când se decernează Balonul de Aur 2025; data oficială a fost anunțată
Atenționare MAE: Grevă națională în Belgia, marți – perturbări în transportul public
Hala Laminor s-a închis! Nu mai poate fi folosită luni de zile din cauza unui incendiu. Exclusiv
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro