Mașinile diesel vechi ar putea fi retrase din circulație în următorii doi ani Noile norme de poluare Euro 7, care vor intra în vigoare în 2025, ar putea marca sfârșitul motoarelor diesel, avertizează Ministrului Transporturilor din Germania, Volker Wissing.
El a declarat recent că aceste norme stricte ar putea scoate din circulație vehiculele diesel mai vechi, inclusiv cele cu norme de poluare Euro 5 și Euro 6, potrivit Motor1. Comisia Europeană susține însă că noile norme sunt esențiale pentru îmbunătățirea calității aerului și reducerea impactului asupra sănătății publice și mediului.
Aproximativ 8,2 milioane de vehicule ar putea fi afectate numai în Germania, dintre care 4,3 milioane sunt vehicule Euro 5 care vor fi încă înmatriculate în 2024. Comisia Europeană discută valorile limită pentru vehiculele diesel mai vechi și a modificat opinia juridică referitoare la respectarea limitelor de poluare. Conform noilor reguli, limitele de poluare trebuie respectate în toate situațiile de conducere, inclusiv în condiții de accelerație maximă și în condiții reale de trafic.
Ce sunt noile norme de poluare Euro 7
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care vor introduce reguli mai stricte privind emisiile de poluanți din frâne și anvelope, precum și cerințe pentru durabilitatea bateriilor vehiculelor electrice. Aceste norme au fost adoptate cu 297 de voturi pentru, 190 de voturi împotrivă și 37 de abțineri și urmează să intre în vigoare în 2026, după obținerea avizului oficial din partea Consiliului Europei.
Principalele modificări și cerințe ale normelor Euro 7:
- Emisii de gaze de eșapament
Pentru autoturisme și camionete, standardele de testare Euro 6 vor fi menținute în ceea ce privește emisiile de gaze de eșapament.
- Emisii din frâne și anvelope
Noile norme includ limite pentru emisiile de particule generate de sistemele de frânare și anvelope, reflectând preocupările legate de poluarea cu microplastice și alte particule fine.
- Vehicule electrice și hibride
Vor fi introduse cerințe minime pentru durabilitatea bateriilor, asigurând o performanță pe termen lung și o durată de viață adecvată a acumulatorilor.
- Pașaport de mediu
Fiecare vehicul va avea un pașaport de mediu care va include informații despre consumul de combustibil sau de energie electrică, limitele emisiilor de CO2 și alți poluanți, autonomia vehiculelor electrice și starea de sănătate a bateriei.
- Autobuze și camioane
Noile norme vor impune reguli mai stricte privind emisiile de gaze de eșapament pentru autobuze și camioane, contribuind astfel la reducerea poluării în transportul comercial.
Odată cu introducerea noilor norme de poluare Euro 7, șoferii ar putea vedea costuri mai mari pentru achiziționarea de vehicule noi conforme cu Euro 7, dar vor beneficia de vehicule mai puțin poluante și mai eficiente. De asemenea, producătorii auto vor trebui să adapteze tehnologiile pentru a îndeplini noile cerințe, ceea ce ar putea implica investiții semnificative în cercetare și dezvoltare.
Guvernul german cere revizuirea acestor reguli
Guvernul german, prin vocea ministrului Transporturilor, Volker Wissing, solicită revizuirea noilor norme de poluare Euro 7 care urmează să intre în vigoare în 2025. Wissing a trimis o scrisoare președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, exprimându-și îngrijorarea că aceste reguli ar putea forța scoaterea din circulație a vehiculelor diesel mai vechi, inclusiv a celor cu norme Euro 5 și Euro 6, afectând astfel 8,2 milioane de șoferi numai din Germania.
Anterior, emisiile vehiculelor erau măsurate în condiții controlate de laborator (ciclu NEDC), dar noile reglementări impun măsurarea emisiilor în condiții reale de conducere. Acest lucru înseamnă că limitele de poluare trebuie respectate în toate situațiile de conducere, inclusiv în condiții de accelerație maximă.
Wissing critică aceste „politici anti-mașini” și cere ca reglementările să fie clarificate rapid pentru a evita prejudicii aduse șoferilor. El subliniază că modificările procedurilor de măsurare nu ar trebui aplicate retroactiv și consideră absurdă interzicerea funcționării vehiculelor care respectă standardele anterioare.
În contextul noilor proceduri de măsurare a emisiilor, Wissing o îndeamnă pe von der Leyen să modifice reglementările înainte ca judecătorii de la Curtea Europeană de Justiție să ia o decizie. Noile norme de poluare Euro 7 sunt programate să intre în vigoare la 1 iulie 2025, iar guvernul german cere acțiuni rapide pentru a proteja interesele șoferilor.