În curând va avea loc o licitație, în cadrul căreia se vând lucruri la care ținea Prințesa Diana. Este cea mai mare licitație organizată vreodată cu obiecte aparținând celei supranumită Prințesa Inimilor.
Vor fi scoase la vânzare peste 150 de toalete ale fostei soții a Regelui Charles, de la ținute de seară, până la articole vestimentare de toată ziua. Este prima licitație de o asemenea amploare organizată după moartea Prințesei Diana, în 1997. Orice vânzări de obiecte care i-au aparținut reprezintă un succes sigur, spun casele de licitații.
„Când am vândut o rochie de-a ei, cu preţul record de 1.140.000 de dolari, în decembrie, ne-am gândit că Diana chiar e iubită, iar oamenii vor să aibă ceva ce i-a aparţinut. Aşa că am organizat această licitaţie. Există cerere pentru obiecte care au aparţinut acestei femei incredibil de frumoasă, de caldă şi de prietenoasă”, spune Martin Nolan, director, Casa de licitaţii Julien’s.
Deja s-au înscris mai mulți licitatori ca niciodată, deși evenimentul are loc peste o lună. Printre rochiile, pantofii, poșetele și bijuteriile Dianei, sunt și câteva obiecte aparținând membrilor altor case regale. Dar acestea sunt eclipsate – spun organizatorii licitației – de articolele prințesei.

Sacoul galben narcisă, decorat cu nasturi aurii, pe care Prințesa Diana l-a purtat în timpul unei călătorii la Hong Kong în 1989 se numără printre cele șase ținute expuse deja în fosta colonie britanică înainte de licitația lor programată în luna iunie. Colecția de rochii, pantofi și genți, atâtea amintiri ale momentelor trăite de prințesă, a fost prezentată încă din 19 aprilie, într-o expoziție de 12 zile într-un centru comercial din Hong Kong. Piesele vor fi apoi expuse în Irlanda înainte de a fi scoase la licitație pe 27 iunie.
Prințesa de Wales, care a murit într-un accident de mașină în 1997 la Paris, dicta moda „de fiecare dată când se îmbrăca şi ieşea”, a mai declarat Martin Nolan, directorul casei de licitații Julien’s Auctions din California.
Prețul sacoului galben, creat de Catherine Walker, ar putea ajunge la 50.000 de dolari la licitație, în timp ce acela al unei rochii de seară din tul albastru ca noaptea presărată cu stele ar putea ajunge la 400.000 de dolari. Lady Di a purtat această ținută de seară, concepută de Murray Arbeid, la premiera filmului „Fantoma de la Operă” în 1986, la West End din Londra.
Joi, vizitatorii s-au înghesuit în micul spațiu expozițional, oprindu-se să citească povestea din spatele fiecărei ținute.
Printre piesele expuse se numără o rochie de seară din mătase și dantelă, concepută de Victor Edelstein, precum și o rochie florală roz de Catherine Walker, pe care Diana o purtase în 1991. Ținutele sunt atât „articole tangibile, cât și subiecte de conversație”, care continuă să-i entuziasmeze pe fanii prințesei, a spus mai spus Nolan.
Prințesa Diana și stilul său ar putea reveni
În 2023, Julien’s Auctions a vândut o rochie de seară a prinţesei Diana pentru suma record de 1,14 milioane de dolari, potrivit lesoir.be. Pentru generaţia tânără, Diana ocupă un loc notabil în cultura pop, dezvăluie Kathleen, o tânără specializată în marketing digital. Aceasta s-ar putea datora parţial serialului de succes de pe Netflix “The Crown”, crede ea.
“Stilul ei ar putea reveni la modă”, a declarat ea pentru AFP, considerând că expoziţia a făcut legătura între “modă şi istorie. Nu este acelaşi lucru cu a vedea doar fotografii”.
Apropo de stilul Prințesei Diana care ar pute fi un must have, cel mai recent exemplu îl constituie nebunia iscată de celebrul pulovăr cu oi al prinșesei. Respectiv, celebrul pulover roşu din lână decorat cu oi, care a fost purtat de Diana în 1981, la scurt timp după logodna cu Prinţul Charles, a fost vândut cu peste un milion de dolari, laa Sotheby’s, în septenmbrie anul trecut, după o bătălie aprigă în timpul licitaţiilor pe internet, potrivit AFP.

Licitație: Prințesa Diana și cazul puloverului cu oi
Vânzarea puloverului, care a fost inițiată pe internet la 31 august 2023 s-a produs, practic, în ultimele minute. Astfel, preţul final a crescut vertiginos de la 200.000 la 1,1 milioane prin licitare la 50.000 de dolari, menționează AFP.
Casa de licitații Sotheby’s a revendicat un record de licitaţie pentru o haină purtată de Prinţesa Diana, ale cărei articole continuă să atragă colecţionari la 26 de ani de la moartea ei într-un accident de maşină produs la Paris. În ianuarie 2022, starul american Kim Kardashian a cumpărat un faimos pandantiv purtat de Lady Di, și anume Crucifixul Attalah, la o licitaţie la Londra, pentru 197.453 de dolari.
Potrivit reprezentanților Sotheby’s, acesta este şi un nou record pentru un pulover, înaintea cardiganului verde măsliniu purtat de Kurt Cobain în 1993 în timpul concertului formaţiei Nirvana la MTV, un „Unplugged” care rămâne legendar (334.000 de dolari în 2019). Imediat după logodna cu Prințul Charles (n.n. – actualul rege Charles al III-lea), Diana Spencer a purtat puloverul roşu având design oi albe şi una neagră, în timpul unui meci de polo la care a participat prinţul Charles în iunie 1981. Viitoarea Prințesa Diana a impresionat prin atitudinea ei relaxată şi a creat, conform Sotheby’s, „un moment cultural şi viral de mare amploare”. Această apariţie publică a oferit, totodată, un impuls publicitar neaşteptat celor două creatoare, Sally Muir şi Joanna Osborne, şi brandului deținut de acestea „Warm and Wonderful”.
Câteva săptămâni mai târziu, ele au primit o scrisoare de la Palatul Buckingham în care li se explica că viitoarea Prinţesă de Wales a deteriorat puloverul şi dorea să ştie dacă este posibil să-l repare sau să-l înlocuiască. Creatoarele au confecţionat un alt pulover, cel care a fost purtat în 1983 de Lady Di.
În ceea ce priveşte primul pulover, cel deteriorat, acesta nu a fost reparat şi expediat altcuiva aşa cum credeau designerii. În martie 2023, Joanna Osborne l-a găsit într-o cutie în timp ce căuta un model vechi în podul casei sale, iar Sotheby’s a confirmat autenticitatea acestuia. Sotheby’s a confirmat că cei doi designeri au fost destinatarii.
După aproape patruzeci de ani, modelul a fost relansat în magazine ca urmare a unui parteneriat încheiat între brandul Rowing Blazers şi duo-ul Sally Muir şi Jonana Osborne.

Citiți și: Povestea unui tablou celebru. Cu cât s-a vândut la licitație