Marcel Boloș, ministrul Finanțelor, a solicitat simplificarea procedurilor legate de e-Factura, în scopul sprijinirii antreprenorilor. El a discutat cu reprezentanții CNIF, STS și ANAF, și le-a propus să găsească soluții pentru a elimina obstacolele inutile și a crește eficiența sistemului.
Ministerul Finanțelor ia în calcul o potențială amânare a termenului de la care încep să fie aplicate sancțiuni pentru neraportarea și în sistemul eFactură a facturilor emise, în termenul de 5 zile stabilit.
Marcel Boloș, despre E-Factura, o adevărată provocare pentru antreprenori
Marcel Boloș, ministrul Finanțelor, a cerut simplificarea procedurilor pentru e-Factura, pentru a-i ajuta pe antreprenori să se adapteze la noua obligație.
El a discutat luni, la Ministerul Finanțelor, cu reprezentanții CNIF, STS și ANAF, și le-a propus să găsească soluții pentru a elimina obstacolele inutile și a crește eficiența sistemului.
„Nu ne putem mulțumi doar cu faptul că sistemul merge, trebuie să ne gândim și la antreprenori. Ei nu trebuie să piardă timpul cu probleme care se pot rezolva”, a spus ministrul Marcel Boloș.
Ministrul Boloș cere organizarea de webinarii pentru contribuabili
Totodată, ministrul a solicitat responsabililor din cele trei structuri să continue dialogul cu furnizorii de softuri, care au participat la două întâlniri online, și să organizeze webinarii pentru contribuabili.
Posibilă amânare a sancțiunilor Ministerul Finanțelor analizează posibilitatea de a amâna termenul de la care se vor aplica sancțiuni pentru neraportarea în sistemul eFactură a facturilor emise, în termen de 5 zile, a declarat vineri, pentru Profit.ro, ministrul Finanțelor.
Până la 1 iulie, antreprenorii pot folosi în continuare facturile vechi, dar trebuie să le raporteze (încarce) și în sistemul eFactură. De la 1 iulie, însă, facturile se vor emite doar prin sistemul eFactură, potrivit Antena 3.
Marcel Boloș cere modificări în sistemul e-Factura
De la 1 ianuarie și până în prezent, s-au efectuat o serie de corecții la aplicația de completare oferită gratuit de MF/ANAF, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori.
O altă modificare importantă este că din 16 ianuarie sistemul nu mai permite introducerea facturilor duplicat. În continuare, un nou pas la care se lucrează este posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului.
„Puțin credeau că vom fi a patra țară din Uniunea Europeană care reușeste să implementeze acest sistem. Despre care am spus de la bun început că este vital pentru lupta noastră cu evaziunea. Iată că până acum nu au fost intervale de timp în care sistemul să nu funcționeze. Echipa CNIF/ANAF a început să lucreze de aproape cu firmele care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura. Pentru ca orice îmbunătățiri care pot să facă mai ușoară viața contribuabililor să fie implementate.
Nu excludem că pot să apară dificultăți și că pot fi identificate aspecte care necesită îmbunătățiri. Ne-am angajat să fim flexibili și receptivi la feedback. Cu siguranță vom depăși toate dificultățile și ne vom asigura că sistemul e-Factura este o soluție robustă și adaptabilă la nevoile în continuă schimbare ale mediului de afaceri”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

Cine trebuie să utilizeze e-Factura?
E-factura este reglementată de Legea 139/2022, respectiv OUG 41/2022, și se aplica doar pentru anumite categorii de tranzacții (comercializare bunuri cu risc fiscal ridicat, relații comerciale cu instituții de stat, unitățile de cazare care acceptă plata cu tichete de vacanță). Începând cu 1 ianuarie 2024, e-Factura devine obligatorie pentru restul relațiilor comerciale.
• Toți operatorii economici în relațiile comerciale B2B și B2G, care se desfășoară pe teritoriul României
• Operatorii economici care au tranzacții cu societăți nerezidente în România dar care au locul livrării sau prestării serviciului pe teritoriul României
CITIȚI ȘI: