Sâmbătă 27 mai 2023, în jurul orei 9:00, va fi dat în trafic Pasajul Olteniței/Popești – Leordeni, cel mai mare de pe Centura București, potrivit secretarului de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu. Construit de o firmă din Italia, acesta este al treilea pasaj de pe șoseaua ocolitoare a Capitalei deschis circulației în ultimii doi ani.
Alături de pasajul în sine, vor fi dați totodată în trafic și 3,6 kilometri din șoseaua ocolitoare, unde au fost lucrări de lărgire la patru benzi. (2×2)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat în iunie 2019 contractul de Proiectare și execuție „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520), Lot 1 – Amenajare nod rutier Centura București – DN4 (Oltenița), km 29+500 – km 33+190”.
Oferta desemnată câştigătoare a fost cea depusă de ITINERA SPA, valoarea de semnare a contractului fiind de 169,5 milioane de lei fără TVA.
Patru pasaje noi, din lista de 5 pe DNCB
Dintre cele cinci pasaje de pe Centura Capitalei plănuite de Ministerul Transporturilor, au fost deja date în trafic cele de la Mogoșoaia și Domnești.
După Olteniței /Popești Leordeni va fi deschis și cel de la Berceni, în luna iunie, conform estimărilor oficiale.
În ceea ce privește Pasajul Cernica, inclus și el în proiectul de lărgire a Centurii București între DN2 – A2, trebuie organizată o nouă licitație, după ce contractul cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat, la sfârșitul anului trecut.

„Am fost astăzi (miercuri, 24 mai, n.r.) pe teren, împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, directorul general CNAIR, Cristi Pistol, și deputatul de Ilfov George Tuță, să vedem cum arată. Totul e ca la carte. Va ajuta enorm acest pasaj. Se va decongestiona semnificativ traficul. S-a muncit enorm pe șantier, zi-lumină. Le mulțumesc tuturor!”, a spunea în această săptămână preşedintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma.

„Se elimină conflictul de trafic dintre Centura Capitalei și Drumul Național 4, un drum important care intră în Capitală și, practic, traficul pe Centura Capitalei va fi mai fluid inclusiv pe A1, spre Constanța, că tot vine sezonul estival,” a declarat și Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor
Practic, giratoriul suspendat le va permite șoferilor să evite calea ferată de centură. Pentru ridicarea pasajului, au fost îngropaţi în pământ 372 de piloţi foraţi, cu o lungime totală de 10,5 kilometri.