Organizația neguvernamentală Narada și firma IT Zitec, partener tehnologic, dezvoltă un pilot de asistent pe bază de inteligență artificială, pentru mediul educațional, cu beneficii atât pentru elevi, cât și pentru profesori, a informat luni ONG-ul, într-un comunicat.
Pilotul de asistent AI aflat în dezvoltare va concepe teste de evaluare cu minim input din partea profesorului, potrivit celor două organizații.
Soluția abordează materia Limba și literatura română
În varianta actuală, pilotul poate furniza mai multe tipuri de întrebări (cu multiple variante de răspuns, cu o singură variantă de răspuns sau cu răspuns de tipul „adevărat sau fals”), în funcție de capitolele alese de profesor.
În acest moment, soluția abordează materia Limba și literatura română, putând să acopere și alte materii în viitor.
Potrivit celor de la Zitec și Narada, un alt beneficiu al profesorilor prin utilizarea acestei aplicații constă în reducerea timpului necesar pentru conceperea testelor de evaluare, iar timpul astfel câștigat ar putea fi folosit de aceștia pentru îmbunătățirea actului educațional și rezolvarea inclusiv a altor tipuri de probleme și urgențe în educație. Așa cum se întâmplă în cazul profesorilor care fac parte din comunitatea Narada și care, în afara orelor de predare sau de pregătire a acestora, sunt implicați în îmbunătățirea aspectelor care vizează multe școli în țară, la capitole ce (încă) pun în pericol siguranța elevilor.
Ce se va întâmpla în următorii trei ani
Pe lângă semnalarea alertelor listate de ei în HartaEdu.ro, ce țin de instalații electrice mult prea vechi, acoperișuri improprii, uși și ferestre mult prea uzate, mobilier extrem de uzat sau lipsa unor spații amenajate pentru recreere și lectură, parte din urgențele ce consumă finanțările din educație în detrimentul celor legate de actul educațional în sine, ei se implică inclusiv în rezolvarea acestora.
Această aplicație tip asistent AI se află în faza de testare, iar planurile pe termen lung ale organizației Narada includ explorarea mai multor soluții de tehnologie ce pot accelera obiectivul de a ajunge la peste 500.000 de mii de copii în următorii ani.
În următorii trei ani, peste 47% dintre instrumentele de management al învățării vor fi alimentate de AI. Cercetările arată că 20% până la 40% din volumul de muncă actual al profesorilor ar putea fi automatizate și valorificate folosind tehnologia AI, iar un chatbot cu inteligență artificială poate răspunde la întrebarea unui elev în doar 2,7 secunde.