Continuăm să publicăm aici fragmente din cartea mea “Mintea nu are secrete” care a văzut lumina tiparului în anul 2017. Este singura carte scrisă în limba română care acoperă, la un nivel accesibil marelui public comunicarea non verbală în totalitatea ei, cu accent pe tehnici de depistare a minciunii. Astăzi despre limbajul secret al îmbrăcăminții. Ce spun hainele despre cel care le poartă și cum poți depista rapid ce ascunde un om numai studiindu-i îmbrăcămintea.
Săptămâna trecută am arătat care sunt principalele caracteristici ale comunicării prin înbrăcăminte. Asăzi vom vedea și ce trebuie să evităm pentru a ne poziționa corect și a transmite semnalele nedistorsionate.

Sugestie generală
-Aruncați, sau mai bine donați, hainele vechi, sau pe care nu le-ați mai purtat de mult. Vă veți adapta mult mai ușor, din punct de vedere mental, la noile condiții existențiale ale momentului. Veți semnala celor din jur că sunteți flexibil și receptiv, capabil să faceți față oricărie situații de viață, atunci când se impune. În filosofia Feng Shui, renunțarea la lucrurile vechi și la cele pe care nu le folosim vor face loc altora noi și norocului, care nu poate intra în casă și în viață, din cauza blocajelor energetice.
Sugestii pentru femei
-Nu incercați să vă folosiți “armele” legate de sexualitate expunându-vă picioarele, (chiar dacă sunt perfecte) posteriorul, sau pieptul la un interviu sau o întâlnire de business. Veți fi taxată ca atare de cunoscători, iar rezultatele vor fi nule.
-Hainele trebuie să fie în perfectă concordanță cu statutul dumneavoastră, dar mai ales cu ceea ce doriți să sugerați mental interlocutorului. Evitați hainele mulate, în culori stridente și bijuteriile mari, sau excesiv de scumpe. Ele irită și crează sentimentul că vreți să obțineți avantaje prin etalarea opulenței. Nu ezitați să vă îmbrăcați în culori neutre din gama de mai sus, sau din game similare. Un acesoriu colorat, (o broșă roșie în dreptul inimii, sau la reverul deux piece-ului, de exemplu) va semnala subconștientului celor cu care relaționați sinceritatea dumneavoastră.
-Nu purtați haine largi la întâlnirile de afaceri. Îmbrăcămintea trebuie să fie lejeră, dar croită după corpul dumneavoastră, chiar dacă sunteți mai plinuță, reflectă sinceritate în gândire și comportament, dar mai ales faptul că nu aveți complexe de inferioritate și nu sunteți timorată de felul în care arătați. Un inel pe degetul mijlociu al mâinii stângi vă va da, însă, de gol.
Sugestii pentru bărbați
-Nu purtați la întâlnirile de afaceri costume “în ton cu moda”. Sunt caracteristice ariviștilor sociali și veți fi taxat ca atare. În lumea business-ului sunt prețuite costumele clasice, dar de calitate. Evitați, dacă se poate, chiar dacă sunt considerate clasice, cămășile albe, care scot mult prea în evidență cravata, ca simbol al propriei masculinități. Gamele de albastru deschis sunt mai mult decât recomandate. Evitați culorile roz, lila, roșu. Pantalonii prea strâmți, sau prea largi, dau de veste că aveți probleme de identiate personală. Ca și în cazul femeilor, la bărbați hainele trebuie să fie croite pe corp, respectând standardele modei unanim acceptate în zona de business. Costumele lucioase îl trădează pe cel alunecos, ascuns, în care cu greu puteți avea încredere.
-Prea multe zorzoane și prea multe accesorii, transmit inconștient neseriozitatea și îl dau de gol pe cel procupat deoportivă să epateze prin elemente exterioare, nesigur pe sine și pe ce știe, și pe cel prea preocupat de amănunte, în detrimentul întregului.
-Moda jeans, care domină spațiul public de câteva decenii, este un bun instrument de analiză a celui care poartă acest tip de pantaloni. Provenți din mediul muncitoresc, jeanșii, indiferent dacă sunt rodul imaginației unui celebru creator de modă și costă câteva sute de dolari, sau sunt luați de la supermarket, uniformizează și particularizează în acelaș timp. Coala pe care scrii este albă, indiferent că vei scrie un contract de milioane de euro, sau o cerere de concediu. La fel se întâmplă și cu jeanși, care au particularitatea de a putea fi personalizați în formule infinite. În funcție de marcă, de croială, de vechime și de caracteristicile funcționale, jeanși dezvăluie mai multe elemente personale decât ne-am putea gândi. Specifică secolului XX și derivată din protestele sociale ale tinerilor anilor 60, moda jeans, a cucerit definitiv piața vestimentației. Accesoriu nelipsit al oricărei garderobe care se respectă, purtați deopotrivă de muncitorii de pe schele și de starurile de film sau miliardarii americani, jeans-ii sunt extrem de versatili, putând fi adaptați la un număr aproape infinit de combinații vestimentare. În funcție de marcă, de croială, de culoare și de accesorii jeans-ii pot oferi informații utile despre posesor și despre modul în care acesta înțelege să-și gestioneze imaginea personală.