Ministrul Educației, Ligia Deca, a vorbit despre examenul de Bacalaureat care are rolul de a certifica competențele absolventului. Subiectele de la examenul de Bacalaureat nu vor fi adaptate pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, a precizat Ligia Deca, într-o conferință de presă organizată de PNL Câmpulung.

Deca: “E nevoie să păstrăm încrederea în diploma pe care un absolvent o obține”
Chiar dacă auprograma adaptată timp de 4 ani, elevii cu cerințe educaționale speciale (CES) vor avea doar măsuri de sprijin, a declarat ministrul Educației.
“Examenul de bacalaureat certifică niște competențe ale absolventului. Aceste competențe, pentru a putea fi recunoscute și în țară, dar și de către partenerii noștri europeni, trebuie să fie garantate. De aceea, subiectele nu variază, dar variază mijloacele de sprijin pentru ca acei copii care au cerințe educaționale speciale să poată să îndeplinească standardul de evaluare. Asta înseamnă timp prelungit, măsuri și materiale ajutătoare, tocmai în ideea în care diploma pe care ei o obțin să nu poată fi contestată de nimeni. Eu sunt deschisă vizavi de ce alte măsuri putem să luăm în așa fel încât ei să fie sprijiniți să se respecte particularitățile de învățare pe care le au, dar cred că este nevoie să păstrăm încrederea în diploma pe care un absolvent de liceu o obține”, a explicat Ligia Deca.
Ligia Deca, despre subiectele la Bacalaureat 2024: “Nu sunt grele”
Ligia Deca a menționat că subiectele de la bacalaureat sunt concepute pentru un nivel mediu și pentru certificarea unei competențe medii.
„Subiectele să știți ca nu sunt grele la Bacalaureat. Subiectele sunt create pentru nivel mediu, pentru certificarea unei competențe medii. Tocmai din acest motiv ele trebuie să fie respectate pentru toți absolvenții. Putem discuta despre cele mai potrivite măsuri de sprijin tocmai pentru că acei elevi cu tulburări din spectrul autist au o capacitate intelectuală sporită. Este vorba doar despre adecvarea la particularitățile lor”, a subliniat ministrul Educației.