Producătorul de automobile chinez Li Auto și-a propus să vândă în 2024 pe piața locală mai multe mașini decât mărcile de lux BMW, Mercedes-Benz și Audi, transmite agenția de presă Reuters.
Li Auto este unul dintre cei 12 constructori asiatici care au apărut în industrie în deceniul anterior, printre aceștia numărându-se branduri precum Beijing Auto, VGV, Haval, Xpeng, Nio, Hozon, Leap Motor sau Enovate.
Li Auto și-a propus să lanseze patru modele în 2024
Constructorul asiatic a anunțat că vor accelera lansările de noi modele și vor spori, totodată, și capacitatea de producție. „Ne dorim să devenim brandul numărul 1 de mașini premium din China în 2024 în ceea ce privește vânzările”, a declarat Li Xiang, CEO-ul companiei.
În același timp, șeful Li Auto a mai precizat că brandul pe care îl conduce dorește să ajungă la 40.000 de livrări lunar în trimestrul al patrulea ca urmare a creșterii producţiei.
Înființată în anul 2015, Li Auto va lansa primul său model electric la sfârșitul acestui an. Reprezentanții companiei se așteaptă ca acesta să fie cel mai bine vândut automobil dintre toate mașinile disponibile în China care costă peste 500.000 de yuani (cca. 63.000 de euro).
De asemenea, pentru anul viitor, cei de la Li Auto și-au propus să lanseze patru modele complet, trei dintre acestea urmând să fie vehicule electrice.
Ce vânzări a avut Li Auto în 2023?
Un război al prețurilor început de Tesla în luna ianuarie a pus presiune pe producătorii de vehicule electrice din China, ca NIO și Xpeng, care s-au confruntat cu scăderi ale vânzărilor destul de însemnate în prima jumătate a anului curent.
Spre deosebire de acestea, Li Auto a reușit să câștige o cotă de piață importantă pe segmentul de lux, adică mașini cu prețuri de peste 300.000 de yuani (cca. 38.000 de euro). În plus, au crescut profiturile în 2023 prin lansarea a patru modele hibride.
Compania a înregistrat un venit net pozitiv pentru a treia oară consecutiv în al doilea trimestru. Creșterea a fost de 147% comparativ cu venitul net înregistrat primul trimestru.
De asemenea, Li Auto a livrat 173.251 de automobile în primele șapte luni ale anului curent, în creștere cu 145% față de aceeași perioadă din 2022. Compania și-a propus să livreze peste 100.000 de vehicule în al treilea trimestru.
Vânzările lunare ale constructorilor germani BMW, Mercedes-Benz și Audi, care se vând cu reduceri mari prin dealeri în acest an, au variat între 31.500 și, respectiv, 70.000 de unități în prima jumătate a anului, potrivit datelor Asociației Producătorilor de Automobile din China.