Lege nouă care îi vizează pe șoferi. Începând cu anul viitor toate autoturismele noi vândute pe piața auto europeană vor fi dotate cu butoane clasice, fizce pentru comenzile de bază, potrivit organizației Euro NCAP. Decizia reprezintă o formă de răspuns în fața numărului tot mai mare de accidente rutiere provocate de distragerea atenției.
Aceeași sursă menționează că pentru a obține punctajul maxim la testele de siguranță Euro NCAP, producătorii auto vor fi obligați să monteze butoane fizice pentru comenzile de bază, cum ar fi claxon, lumini de avarie sau controlul climei.
Lege nouă care îi vizează pe șoferi
Sistemele multimedia reprezintă o amenințare pentru șoferi. Potrivit celor mai recente studii, interfețele digitale pot distrage atenția conducătorilor auto cu până la 40 de secunde. Timp în care un autoturism poate rula până la un kilometru fără ca mașina să fie controlată complet.
Compania suedeză Vi Bilägare a comparat 11 autoturisme moderne cu ecrane digitale și un Volvo V70 din 2005, iar rezultatele sunt extrem de îngrijorătoare pentru acei șoferi care au turisme de ultimă generație. Astfel, pentru mașina mai veche, cea fără ecran tactil, comenzile de bază au fost activate în aproximativ 10 secunde.

Producătorii auto adoptă noi standarde de siguranță pentru șoferi
Mult sub cele 24,7 secunde necesare pentru activarea funcțiilor de bază pentru autoturismele mai noi. Cel mai slab rezultat a fost trecut în dreptul mașinii MG Marvel R. Șoferii care conduc astfel de mașini au avut nevoi de 44,9 secunde.
Producătorii auto recunosc aceste probleme. Majoritatea dintre adoptă măsuri de protecție pentru șoferi. Un astfel constuctor este Hyunday. Sangjup Li, șeful departamentului de design al niponilor a declarat că marca niponă nu va renunța la comenzile clasice acționate de butoanele clasice.

Măsuri adoptate de constructorii auto europeni
Măsuri similare pentru șoferi au adoptat și constructorii auto europeni. Volskwagen a reintrodus comenzile fizice pentru SUV-ul Tiguan, în timp ce Tesla punctează printr-un accesoriu inedit, (Control Bar-ul), o serie de butoane fizice care vor acționa sistemul de climatizare.
Potrivit unui alt studiu derulat de J.D. Power un număr semnificativ de șoferi s-au plâns de calitatea mașinilor de ultimă generație. Principalele reclamații vizează sistemele de asistență la șofat și funcționalitatea softurilor Android Auto și Applce CarPlay.
De menționat este faptul că recomandările Euro NCAP nu au obligativitate juridică, însă evaluările organizației independente influențează semnificativ reputația cât și vânzările producătorilor auto la nivel mondial. Principarii jucători de pe piața auto tratează cu maximă siguranță recomandările organizației și recunosc valoarea lor pentru siguranța participanților la trafic, potrivit blics. rs.