Acuzată în dosarul Nordis, Laura Vicol a fost arestată preventiv, la fel soțul ei, Vladimir Ciorbă și Gheorghe Poștoacă. Restul inculpaților au primit arest la domiciliu. Decizia nu este definitivă, inculpații pot ataca sentința.
Anterior pronunțării instanței de la Curtea de Apel București, Laura Vicol a declarat că nu a delapidat statul.
Laura Vicol, arest preventiv pentru 30 de zile
Însă, la adăpostul argumentului că nu poate divulga informații dintr-o anchetă în desfășurare, Laura Vicol s-a eschivat în fața jurnaliștilor care i-au solicitat informații suplimentare.
Sentința judecătorilor a fost formulată în baza referatului întocmit de procurorii DIICOT, potrivit căruia acționarii firmei au cheltuit 1,5 milioane de euro doar pentru închirierea avioanelor private spre destinații europene, cum ar fi: Mykonos, Madrid, Monaco sau Paris.
Acestor cheltuieli exorbitante se adaugă alte 5 milioane de euro pentru mașini de lux. Și vorbim de Ferrari, Bentley sau Rolls -Royce. De asemenea, Laura Vicol ar fi cheltuit 90.000 de euro pe articole vestimentare de lux, banii provenind tot de la păgubiții Nordis.

Cazul Nordis, un prejudiciu de peste 195 milioane de euro
În rechizitoriu respectiv, procurorii mai menționează că nu este clar cum suma de aproximativ 900.000 de lei a fost „topită” în cluburi și restaurante de lux. Asta în condițiile în care sumele respective au fost trecute la cheltuieli protocolare.
Deși cazul Nordis datează de câțiva ani, țepele pe care acționarii companiei, Vladimir Ciorbă și Gheorghe Poștoacă, le-au dat investitorilor în apart-hotelurile de la malul Mării Negre, au fost aduse în atenția opiniei publice în urmă cu doar patru luni, după o anchetă a jurnaliștilor Recorder. Asta în condițiile în care plângeri au existat încă din 2022.
Clienții au fost ademeniți cu proiecte luxoase, iar în schimbul unui discount aceștia acceptau să semneze o promisiune de plată cu avans de cel puțin 90% din prețul apartamentului.

Laura Vicol, cheltuieli de zeci de mii de euro pe accesorii vestimentare
Însă, respectivele promisiuni de plată nu au fost gestionate corespunzător. În sensul că notarii care s-au ocupat de documentele aferente nu au ținut o evidență clară, și astfel, pentru un singur apartament s-au făcut chiar și trei promisiuni, după cum a precizat și Andreea Cosma, notar al companiei Nordis.
Mai mult decât atât, în contractele semnate de clienți au fost introduse clauze specifice prin care, acționarii firmei au impus despăgubiri de 20.000 de euro în cazul în care clienții divulgă informații sau orice detalii despre compania Nordis sau despre contractele semnate, potrivit Antena 3.
Mai multe detalii despre cazul Nordis găsiți aici.