Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Extern > Jurnalist The Guardian: Cum am călătorit de la Paris la Berlin cu noul tren, mai rapid cu 5 ore
Jurnalist The Guardian: Cum am călătorit de la Paris la Berlin cu noul tren, mai rapid cu 5 ore

Jurnalist The Guardian: Cum am călătorit de la Paris la Berlin cu noul tren, mai rapid cu 5 ore

De Mihai Calin Publicat 2024-12-24
Distribuie

Călătoria de la Paris la Berlin cu un tren direct în timpul zilei dura 13 ore până acum câțiva ani când a fost înlocuită cu un tren de noapte  .

Astfel, singurul serviciu direct între Paris și Berlin a fost un tren de noapte de trei ori pe săptămână. Marcat ca Nightjet, nu este nimic asemănător cu un avion în el. Durează chiar mai mult decât trenul rusesc de zi acum 10 ani. Dar de săptămâna trecută, există acum o opțiune directă mai rapidă. Operatorul feroviar național german Deutsche Bahn și omologul său francez SNCF tocmai au lansat un tren direct de zi mult mai rapid de la Paris la Berlin.

“Mă alătur serviciului de debut de la Paris luni, 16 decembrie, care înregistrează un timp de călătorie de 7 ore și 59 de minute, important din punct de vedere simbolic pentru inaugurarea unei noi ere a călătoriilor cu trenul între capitalele celor mai populate două state ale UE. Repede, dar unii spun că nu suficient de repede. La bord sunt diverși oficiali din mass-media și industria feroviară, plus câțiva călători obișnuiți care se găsesc fără să vrea ca jucători secundari într-o bucată de istorie feroviară. O familie australiană din tren este surprinsă să găsească ghirlande, panglici și cadouri. “Este primul nostru tren în Europa. Vom primi asta în fiecare tren?”, întreabă ei.

Acest nou tren direct Intercity Express (ICE) de la Paris la Berlin pleacă de la Gare de l’Est, o singură stație de plecare pentru trenuri ilustre precum Orient Express. Pe peronul 29, un tren ICE german, frumos pregătit pentru această ocazie, este gata de îmbarcare.

Noul tren deservește doar trei orașe intermediare în drum spre Berlin: Strasbourg, Karlsruhe și Frankfurt pe Main, în ultimul caz deservind o stație secundară (Frankfurt Süd) în cartierul la modă Sachsenhausen al orașului. Plecarea din Paris este la ora 09.55 cu sosirea în Berlin Hauptbahnhof programată pentru ora 17.58. De-a lungul drumului, călătorii experimentează o perspectivă fină a geografiei europene în timp ce călătoresc de la Sena la Spree, traversând alte șase râuri majore de-a lungul drumului: Mosela, Meuse, Rin, Neckar, Main și Elba.

Sunt uimit de amestecul captivant de peisaje. Într-o cursă rapidă spre est de Paris, trenul trece pe lângă podgoriile de Champagne, apoi coboară pe dealurile Vosges în tunelul Saverne înainte de a coborî spre Strasbourg, la care se ajunge în doar 1 oră și 45 de minute de capitala franceză. Trenul rusesc din 2015 a durat peste patru ore doar pentru a ajunge la Strasbourg. Orașul este dornic să-și promoveze poziția de Capitale de Noël, dar în această luni, Moș Crăciun este marginalizat de un grup entuziast de parlamentari din Strasbourg care flutură steaguri încântați să vadă acest prim tren direct de zi spre Berlin după nouă ani.

La câteva minute dincolo de Strasbourg traversăm Rinul, ajungând în Germania la Kehl. Înainte de zilele Schengen, chiar și Orient Express a fost forțat să se oprească la Kehl pentru formalități vamale și de imigrare. ICE-ul nostru spre Berlin alunecă fără încetinire. Odată ajunși în Germania, progresul este mai măsurat decât în etapa rapidă inițială de la Paris la Strasbourg. În timp ce alunecăm prin câmpii de stuf spre Karlsruhe, cu priveliști cețoase ale Pădurii Negre din est, mă îndrept spre vagonul restaurant pentru cea mai chintesență dintre delicatesele germane: currywurst și cartofi prăjiți.

Întunericul de iarnă cade înainte de Wolfsburg, unde viteza noastră este temperată de un tren mai lent pe calea ferată din față. Trecem pe lângă impresionanta fabrică Volkswagen din Wolfsburg, parțial împodobită cu lumini de Crăciun și un Moș Crăciun uriaș lângă calea ferată. Câteva momente mai târziu trecem fosta graniță dintre cele două state germane și ne grăbim pe un teren slab populat spre Berlin.

La sosirea la Berlin Hauptbahnhof, fericit cu câteva minute mai devreme, are loc o sărbătoare discretă, dar plină de bucurie, a tot ceea ce este european. Două capitale de frunte legate acum printr-un tren ICE direct și foarte confortabil în timpul zilei oferă motive întemeiate pentru multe zâmbete și strângeri de mână. Dar mulți se vor întreba în continuare de ce a durat atât de mult pentru a lansa acest serviciu. Și câți ani va dura până când o oră sau două pot fi tăiate din timpul de călătorie, astfel încât această nouă legătură să poată oferi o concurență reală călătoriilor aeriene”, a descris jurnalistul Nicky Gardner călătoria cu noul tren.

 

 

Similare

author avatar
Mihai Calin
See Full Bio

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
Discuțiile Trump-Putin s-au încheiat. Rusia, dispusă la compromisuri. Condițiile Kremlinului
Discuțiile Trump-Putin s-au încheiat. Rusia, dispusă la compromisuri. Condițiile Kremlinului
Ministrul Educației propune evaluarea profesorilor și de către părinți, elevi, colegi
Joe Biden, primul mesaj după diagnosticul de cancer. „ Ne atinge pe toți”
Marcel Ciolacu și-a prezentat demisia. Anunțul oficial, în ședința PSD din 20 mai
STS: funcționare optimă a sistemelor IT&C pentru alegeri, cu peste 300.000 de utilizatori simultan
Taguri:BerlinParis
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Anamaria Gavrilă: (Fu)Gem, cu George Simion – Călin Georgescu președinte

Anamaria Gavrilă: (Fu)Gem, cu George Simion – Călin Georgescu președinte

În cămara politicii de pe Dâmbovița s-a crăpat un borcan de mult zaharisit, iar un conținut toxic a început să se scurgă…

Citeste mai mult
Și părerea ta contează

Sondaj

Va rezista coaliția condusă de PSD după alegerea unui nou Președinte al României?
VoteazaRezultate
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Litoralul pentru Toți, disponibil de la 1 iunie. Stațiunile cu cele mai avantajoase oferte
Litoralul pentru Toți, disponibil de la 1 iunie. Stațiunile cu cele mai avantajoase oferte
Când se decernează Balonul de Aur 2025; data oficială a fost anunțată
Atenționare MAE: Grevă națională în Belgia, marți – perturbări în transportul public
Hala Laminor s-a închis! Nu mai poate fi folosită luni de zile din cauza unui incendiu. Exclusiv
George Simion, după ce a pierdut alegerile: “Mi-aţi scris foarte mulţi că există probe despre fraude”
Noaptea cuțitelor lungi în PSD. Nume mari pentru șefia partidului
Călin Georgescu: Îl felicit pe George Simion; Mă rog și pentru Nicușor Dan să fie un președinte înțelept pentru România
Derapaj grosolan la FC Argeș. Jucătorii i-au înjurat pe susținătorii lui Nicușor Dan
Decrete semnate de Ilie Bolojan: misiuni militare, control aerian și măsuri fiscale pentru România
„George Simion a pierdut alegerile intenționat”, ipoteza lui Adrian Năstase, fostul premier
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro