Noul Jeep Avenger, primul model complet al mărcii, a fost lansat în România. Prețurile pornesc de la 27.500 Euro cu TVA inclus prin Rabla Plus.
Introducerea modelului Jeep Avenger în Europa marchează începutul următoarei etape de electrificare a mărcii Jeep. Vorbim despre valul BEV, care va aduce pe piață patru vehicule complet electrice până în 2025.
Până la sfârșitul anului 2030, vânzările europene ale mărcii Jeep vor fi 100% pur electrice. Acesta este modul în care Jeep va sprijini obiectivele Stellantis de carbon net-zero.
Prezentând noul Jeep Avenger complet electric, Eric Laforge, șeful mărcii Jeep în Europa, a declarat: „Avenger este alegerea potrivită pentru cei care caută o mașină compactă, robustă și „cool”. Una care oferă tehnologie de ultimă generație, spațiu și confort, oferind în același timp multă distracție. Este ideal atât pentru naveta zilnică, cât și pentru a merge în vacanță, pentru cumpărături, pentru a călători, pentru a merge în cluburi și pentru a petrece timp cu prietenii. Cu Avenger puteți face orice și puteți merge oriunde”.
Noul Jeep Avenger complet electric a atras recunoașterea mass-media. El a fost desemnat, printre altele, Mașina Anului 2023 și Cel mai bun SUV de familie în cadrul premiilor Women’s World Car of the Year (WWCOTY) 2023.
Peste 20.000 de unități au fost precomandate deja în Europa
Avenger este fabricat în totalitate în Europa și a fost proiectat pentru a se potrivi perfect nevoilor clienților europeni, cu caracteristici care includ:
• Design funcțional: Avenger a fost conceput pentru a oferi protecție la 360° și libertate totală de mișcare. Protecția sa împotriva șocurilor la 360 de grade, blocurile optice protejate și încastrate, precum și scuturile de protecție turnate îl fac partenerul ideal de călătorie în mediul urban și în afara drumului.
• Dimensiuni compacte: cu o lungime de 4,08 metri, este cel mai compact Jeep dar oferă suficient spațiu pentru cinci persoane cu lucrurile lor.
• Interior spațios și versatil: interiorul lui Jeep Avenger continuă premisa „design to function” și dispune de mult spațiu pentru obiectele de uz zilnic. Acesta oferă 34 de litri de spațiu de depozitare în interior, echivalentul unui bagaj de mână. Portbagajul de un metru lățime, cu o formă pătrată, este, de asemenea, spațios și extrem de versatil. Fiecare compartiment a fost proiectat cu gândul la flexibilitate și modularitate: tunelul central poate fi organizat în mai multe buzunare de depozitare modulare prin intermediul unui separator care poate fi mutat – sau chiar îndepărtat. Datorită unor soluții originale, cum ar fi separatorul flexibil pentru suportul de pahare și capacul magnetic pliabil, întregul conținut al unui bagaj de cabină poate fi depozitat în aceste cutii.
• Sistem de propulsie sustenabil: Avenger oferă zero emisii și 100% aventură și pasiune, cu o autonomie electrică de până la 400 km WLTP și de până la 550 km în oraș, pentru a merge cu adevărat oriunde. Modul de încărcare rapidă standard permite reîncărcarea a 30 km în 3 minute și trecerea de la 20 la 80% în 24 de minute.
• Tehnologie de ultimă generație: Capacitatea de utilizare pe toate tipurile de teren și în orice condiții meteorologice se traduce în distracție și siguranță, iar Avenger este lider în segmentul B-UV în ambele privințe. O serie completă de caracteristici de siguranță și ADAS care, în versiunea electrică, asigură o autonomie de conducere de nivel 2, includ: monitorizarea unghiului mort, frânare automată de urgență cu protecție pentru utilizatorii vulnerabili ai drumului (pietoni și bicicliști), parcare automată și cameră spate de 180 de grade cu vedere tip dronă.
• Conectat permanent: creat pentru clienții „mereu conectați”, noul Jeep Avenger asigură o experiență digitală excelentă la bord. Sistemul Uconnect Infotainment cu ecran de 10,25 inci, combinat cu un cluster digital complet, disponibil în două variante (7 și 10,25 inci), este oferit în standard.
Libertate concentrată
O expresie pură a „Libertății concentrate”, Avenger oferă performanțele mărcii Jeep într-o formă compactă, pentru a garanta liniștea sufletească în orice condiții atmosferice. Agil, reactiv și plăcut de condus, oferă niveluri de performanță dinamice datorită cuplului său instantaneu și se remarcă prin silențiozitate. Noul Avenger este primul vehicul Jeep cu tracțiune față echipat standard cu Selec-Terrain® și Hill Descent Control, care, împreună cu garda la sol de 200 mm, unghiul de atac de 20 de grade și unghiul de degajare de 32 de grade, îl transformă într-un vehicul cu o capacitate off-road neașteptată pentru acest segment și asigură protecție maximă și în viața de oraș, de exemplu atunci când urci o rampă de parcare abruptă.
Pentru a-și îmbunătăți unghiurile, Avenger adoptă noua platformă electrică modulară e-CMP2, care a fost personalizată în mod semnificativ cu reglaje specifice pentru a oferi cea mai bună capacitate JEEP din clasa sa, nu mai puțin de 60% din componentele sale fiind dedicate în totalitate JEEP.
Plecând de la această platformă, consolele față și spate au fost reduse la minimum, având zone de protecție complet noi, care sunt cu 30 mm mai scurte și oferă aceeași performanță de absorbție a energiei.
Vehiculul a fost înălțat pentru a maximiza garda la sol, punctul cel mai de jos fiind scutul motorului, unde există 209 mm la nivelul suspensiei și până la 223 mm la nivelul scutului bateriei. De remarcat faptul că partea inferioară a caroseriei Avenger este complet plată, fiind proiectată pentru a proteja bateria și motorul de deteriorări îmbunătățind în același timp eficiența aerodinamică.
Dar Avenger întruchipează perfect „sufletul dual” Jeep și este la fel de capabil pe șosea ca și în offroad. De fapt, pentru cea mai bună „capacitate pe șosea”, datorită dimensiunilor sale compacte și agilității, oferă o rază de bracaj de doar 10,5 metri. Ceea ce este ideal pe aleile unui centru istoric al orașului, precum și pe trasee sinuoase în offroad.
În plus față de toate acestea, Avenger oferă un confort de top la rulare, combinat cu manevrabilitatea extraordinară. Spre exemplu, atunci când se reglează sistemul de suspensie, forța de amortizare este mărită cu 20%. Astfel, am redus accelerația verticală a caroseriei cu 20%, ruliul caroseriei cu 12% și accelerația în tangaj cu 18%, pentru ca Avenger să fie întotdeauna foarte confortabil – atât în utilizarea offroad, cât și în filtrarea denivelărilor de pe drumurile obișnuite.