Un raport realizat la comanda Bite Back, asociație a cunoscutului bucătar Jamie Oliver, a scos la iveală informații îngrijorătoare legate de mari companii alimentare. Acestea s-ar folosi de personaje din desene animate pentru a-i convinge pe copii să își dorească mâncare nesănătoasă.
Cunoscute companii alimentare se folosesc de personaje din desenele animate și de ambalaje atractive, pentru a-i convinge pe copii să își dorească produsele nesănătoase pe care le produc. Sunt concluziile unui raport al experților în nutriție, un raport realizat la comanda Bite Back.
Bucătarul Jamie Oliver îi acuză pe marii producători de alimente că folosesc intenționat aceste ambalaje atractive ca să le vândă copiilor mai multă mâncare nesănătoasă. Raportul a fost realizat de Action on Salt, un grup de experţi în alimentaţie cu sediul la Universitatea Queen Mary din Londra,
Experții au analizat peste 260 de dulciuri vândute în Marea Britanie fabricate de 10 mari companii. Au constatat că 78% dintre produse au un conținut mare de grăsimi sau de zahăr.
Nimeni nu se poate abuza de sănătatea celor mici
Experții au constatat că 78% dintre produse au un conținut mare de grăsimi sau de zahăr. Aproape 70% dintre dulciurile care aveau un personaj animat pe pachet au fost considerate nesănătoase, iar 80% dintre produsele analizate foloseau culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor, după cum se arată în raportul citat de The Guardian.
„Unele întreprinderi se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants – toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce îşi îndoapă produsele cu zahăr şi grăsimi”, spun cei de la Bite Back. Raportul a a constatat, de asemenea, că multe produse atractive pentru copii fabricate de Mondelēz International – respectiv 58 de produse, erau nesănătoase. De asemenea, 22 de produse ale Ferrero conţineau cantităţi mari de grăsimi, sare sau zahăr.
Trucul despre care vorbește Jamie Oliver
Asociația Bite Back a bucătarului Jamie Oliver va prezenta concluziile raportului care face parte dintr-o anchetă mai amplă privind alimentele ultraprocesate, dieta și obezitatea în Camera Lorzilor. De altfel, Jamie este cunoscut, printre altele, pentru campaniile legate de faptul că nimeni nu trebuie să se joace cu sănătatea copiilor.
„Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii schimbătoare le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc … este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food”, este de părere Oliver.
“Am observat că în ultima vreme, în media au apărut tot mai multe reclame care conțin aceste tip de ambalaje. Copii până la 11 ani nu știu să deosebească un produs care are în spate o strategie de marketing foarte bună de un produs care este sănătos. Aceste ambalaje care sunt irezistibile ascund produse care nu sunt sănătoase. Noi ca părinți trebuie să fim foarte atenți, și să le explicăm copiilor.
Alternativele sănătoase sunt cele făcute în casă sau cofetăriile artizanale care produc aceste tipuri de dulce”, a comentat doctor Simona Carniciu (medic specialist în diabet, nutriție și boli metabolice), la Antena 3 CNN, pe marginea raportului asociației lui Jamie Oliver.
Citiți și: Investigație în lumea copiilor influenceri: Insta-mame și insta-prădători