Lumea așa-numiților copii influenceri și a părinților care le administrează conturile pe social media a constituit obiectul unei investigații. Dovezile relevă că acești copii sunt introduși într-un mediu bănos, dar înfiorător.
Unul din trei părinți de preadolescenți spune că a fi influencer e obiectiv de carieră, dar realitatea prezintă riscuri serioase, pentru fetele minore mai ales, după cum notează PBS News.
Instagram nu permite copiilor sub 13 ani să aibă propriile conturi. Deci, ceea ce vedem este că părinții copiilor influenceri creează și gestionează aceste conturi. Platforma Instagram face posibilă existența unor abonați lunari plătiți. Iar brandurile de îmbrăcăminte pentru copii vor plăti mii de dolari pentru o singură postare cu un copil care prezintă, să zicem, costume pentru dans.
Dar ceea ce ar putea părea fotografii inocente pentru o mamă, ar putea fi interpretate diferit pentru un bărbat sau un pedofil. Reporterul New York Times, Michael Keller, a analizat date de la 5.000 dintre aceste conturi administrate de mame ca parte a unei investigații a NYT. Titlul raportului lui Keller rezumă cu adevărat riscul: „O piață a fetelor minore influencer, gestionate de mame și urmărite de bărbați”.
Micii influenceri au părinți hotărâți în spate
Ce a descoperit despre cât de prolifice sunt aceste conturi și de ce atât de multe mame sunt implicate în asta? Michael Keller, The New York Times: „Colega mea, Jennifer Valentino-DeVries, și cu mine am vrut să analizăm această lume a copiilor influenceri. Aceștia sunt adesea prea mici pentru a avea propriile conturi și, prin urmare, sunt administrate de părinții lor. Au intrat în această lume dintr-o varietate de motive.
Mulți părinți au spus că rețelele de socializare erau modalitatea prin care puteau asigura un CV digital bun pentru viitorul copilului lor și poate chiar să-i ajute să plătească facultatea sau să obțină oportunități de lucru cu coregrafi căutați – spre exemplu.
Extrema o constituie cei care doresc un viitor de model pentru copilul lor. Unii din părinți aveau propriile abonamente, atât pe Instagram, unde percepeau până la 20 de dolari pe lună pentru mai multe fotografii sau sesiuni de chat cu copilul, cât și pe alte platforme, unde costul lunar ajungea până la 250 de dolari. În urma investigației s-a constatat, de asemenea, că mulți dintre urmăritorii acestor conturi sunt bărbați. În fapt, ei determină popularitatea și profiturile acestor conturi…
Conținut nepotrivit
„Așadar, am făcut o analiză a numărului de urmăritori ai acestor conturi și a procentului de bărbați din publicul respectiv și am găsit o corelație că, pe măsură ce publicul creștea, existau mai mulți bărbați în acest public.
Aproape toți părinții cu care am vorbit au spus că bărbații care îi urmăresc și postează în mod necorespunzător constituie o problemă foarte mare. Unii dintre ei au spus că primul lucru pe care îl făceau când se trezeau dimineața era să blocheze urmăritorii și ultimul lucru pe care îl făceau înainte de culcare era…să blocheze urmăritorii!”, mai spune Keller.
Investigația a mai scos la iveală faptul că adesea acești bărbați postează conținut nepotrivit sau chiar le fac propuneri fetelor în comentariile de sub fotografii. Părinții îi blochează, dar…Mulți dintre ei se confruntă cu probleme în care, dacă blocau prea mulți, Instagram începea să le limiteze capacitatea fie de a urmări conturi noi, fie de a bloca și mai multe.
Copiii influenceri, urmăriți de bărbați înfiorători
Un părinte a spus, potrivit sursei menționate: „Nu pot să cred. Am atins limita pentru ziua în care blochez bărbați înfiorători”.
În investigația lui Keller, New York Times nu prezintă postarea propriu-zisă, dar descrie ce arăta o postare: un copil de 9 ani într-un bikini auriu, tolănit pe un prosop. Și apoi arată secțiunea de comentarii, plină de remarci cu tentă sexuală.
Keller a descris o lume în care fetele sunt atrase într-un fel de lume interlopă a internetului, a prădării sexuale. „Și asta a fost cu adevărat tulburător în ceea ce am descoperit”, mai spune jurnalistul. Dincolo de comentariile sugestive sau prădătoare, unii părinți au primit amenințări din partea unora dintre utilizatori. Aceștia i-au acuzat că își exploatează copilul și i-au amenințat că vor contacta școala sau familia și prietenii lor. „Însă, în contextul internetului, oamenii își aduc în față, în unele cazuri, propriile puncte de vedere distorsionate. Așadar, acești bărbați încercau, aparent cu amenințări cu șantajul, să provoace mult rău familiilor”, a mai adăugat Keller.
Pericolele care pândesc micii influenceri în online, pot veni în lumea reală
Aceasta nu a fost doar o investigație privind riscurile pe care copiii influenceri și le asumă online, ci și o poveste despre părinți care iau decizia de a-și pune copii (în special fetele) în pericol.
Care este cea mai importantă concluzie pentru mamele care se gândesc să-și lase fiicele să devină influenceri? Michael Keller: „Așadar, așa cum am spus, Instagram le permite părinților să gestioneze aceste conturi pentru ele, chiar și atunci când au sub 13 ani.
Dar am descoperit că este foarte greu să faci acest lucru într-un mod sigur și că poate dura ore întregi în fiecare zi pentru a bloca bărbații ciudați sau posibil prădători să interacționeze cu contul. Și amenințările la adresa vieții reale la care ar putea duce acest lucru (am auzit povești despre colete ciudate care apar la ușile oamenilor). Deci totul ar putea trece din lumea online în viața reală și să vă afecteze familia. Asta a fost o concluzie foarte importantă pentru mine”.






