O universitate din Irlanda a lansat un program care oferă diplome în meseria de influencer. Acest program atrage atenția tinerilor din Generația Z. Primul lot de studenți a început deja cursurile, iar programul îmbină creația de conținut cu brandingul personal.
Influencerul, meserie recunoscută. Primul program universitar dedicat influencerilor
Meseria de influencer, deși relativ recent apărută, a devenit rapid populară printre tinerii din Generația Z. Universitatea Tehnologică de Sud-Est (SETU) din Carlow, Irlanda, a decis să recunoască această profesie, oferind un program de licență dedicat influencerilor. Cursurile, denumite „Creare de conținut și rețele sociale”, se desfășoară pe parcursul a patru ani, pregătind studenții pentru a transforma prezența lor online într-o carieră profitabilă.
„Mulți oameni cred că este ușor să fii influencer, că tot ce trebuie să faci este să postezi videoclipuri de 60 de secunde pe TikTok. Este însă mult mai mult decât atât!”, a declarat Marta Hughes Bravo, una dintre studentele acestui program.
Concurență foarte mare: 350 de candidați pentru doar 30 de locuri
Începutul acestui proiect a fost promițător, potrivit directoarei programului, Irene McCormick, care a explicat că a testat ideea printr-un curs de vară intensiv, susținut de TikTok-eri. Programul a atras 350 de candidați pentru doar 30 de locuri, ceea ce a demonstrat interesul crescut pentru acest domeniu.
„Proiectul s-a bucurat de un succes incredibil, am constatat că exista un apetit uriaș, așa că ne-am hotărât să mergem mai departe, la nivel de diplomă”, a explicat McCormick.
Cum funcționează cursurile de influencer
Programul universitar îi învață pe studenți cum să își gestioneze prezența online pe platforme precum Instagram, TikTok și YouTube și cum să monetizeze influența lor asupra publicului. Studenții urmează cursuri de branding personal, antreprenoriat, producție de conținut video, psihologie și analize de date, oferindu-le abilitățile necesare pentru a-și transforma popularitatea într-o sursă de venit.
„Prietenii îmi spun că vorbesc mult, așa că mi-am zis că aș putea să câștig niște bani din asta”, a povestit Harry Odife, unul dintre studenți.
Oportunități pentru viitorii influenceri
Un aspect esențial al programului este concentrarea pe branding personal și dezvoltarea abilităților necesare pentru colaborări cu diverse mărci.
„Oamenii vor să câștige bani de pe urma influenței lor, așa că ne concentrăm în special pe brandingul personal”, a subliniat McCormick.
Favor Ehuchie, o studentă pasionată de coafuri, a declarat că își dorește să învețe cum să își dezvolte o afacere în acest domeniu: „Postez multe dintre coafurile pe care le fac pe TikTok și Instagram; ar fi frumos să învăț cum să dezvolt o afacere adevărată din asta”.
O meserie serioasă cu impact global: „Este nevoie de mult timp și efort”
Deși unii consideră postările influencerilor ca fiind frivole, McCormick a subliniat că activitatea de influencer este una foarte serioasă.
„Este nevoie de mult timp și efort pentru a crea conținut de calitate și pentru a atinge un public numeros”, a explicat directoarea programului.
În plus, McCormick a menționat că influența digitală joacă un rol esențial în marketingul modern.
„Aproximativ 70% dintre marketerii de astăzi consideră că influencerii reprezintă viitorul marketingului, iar aceștia sunt folosiți și de guverne pentru a transmite mesaje importante.”
Potrivit lui Marta Hughes Bravo, relatează Pro TV, studenții dobândesc cunoștințele necesare pentru a excela în domeniul online: „Companiile sunt prezente peste tot, pe Instagram, Facebook și TikTok. E fantastic să știi cum să faci asta”.