Potrivit unui sondaj recent realizat de PwC, aproape trei sferturi dintre români (74%) consideră inflația drept principalul motiv pentru care vor cheltui mai mult în următoarea jumătate de an.
Studiul PwC Voice of Consumer 2024
Conform studiului PwC Voice of Consumer 2024, șapte din zece consumatori estimează că vor cheltui mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj (DIY) și călătorii în următoarele șase luni.
Atât în România, cât și la nivel global, consumatorii apreciază cel mai mult raportul calitate-preț bun și ofertele promoționale când aleg un produs. Potrivit unui studiu recent, 46% dintre respondenți au declarat că reducerile sunt principala lor motivație pentru a schimba brandul cumpărat, urmate de ofertele promoționale cu 39%.
Desi sunt multe presiuni asupra preturilor, 50% dintre consumatori si-au exprimat dorinta de a cumpara mai multe produse sustenabile.
Conform sursei citate, peste 70% dintre respondenţi cred că decizia de cumpărare este influenţată în mare parte de reclamele de pe reţelele sociale, la fel ca şi în cazul celorlaţi participanţi la nivel global. Acest rezultat subliniază importanţa prezenţei pe social media pentru companii care doresc să-şi promoveze produsele şi să atragă clienţi noi.

Tendințe de consum în România: preferințe pentru plata contactless
În România, aplicaţia de social media cea mai folosită este Facebook, dar utilizatorii mai tineri tind să prefere Instagram şi TikTok.
Când vine vorba de modalitățile de vânzare, magazinul fizic rămâne încă popular, dar și cumpărăturile online câștigă teren. În fiecare lună, 36% dintre consumatorii din România preferă să cumpere din magazinele fizice, în timp ce 29% fac achiziții online de pe un PC și 31% de pe un smartphone.
În România, mulţi consumatori preferă să plătească contactless, ceea ce înseamnă că 44% dintre ei aleg această metodă de plată. De asemenea, 28% preferă tehnologia “self checkout”, iar un sfert din consumatori ar fi încântaţi de o experienţă complet automatizată în magazine. Aceste preferinţe sunt mai mari decât cele din alte regiuni ale lumii, indicând o deschidere spre tehnologie în rândul consumatorilor români.
În cadrul sondajului Voice of Consumer 2024, PwC a intervievat 20.662 de consumatori din 31 de ţări şi teritorii, inclusiv România.
Cu o reţea de 151 de firme la nivel global, PwC oferă servicii de înaltă calitate în domeniile auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri. Știm cât de important este să aveți partenerul potrivit atunci când vine vorba de servicii financiare și suntem aici ca să vă oferim sprijinul și expertiza noastră pentru a vă ajuta să luați deciziile cele mai bune pentru afacerea dumneavoastră.
CITIȚI ȘI: Deficitul bugetar de 7% în România, creșteri de taxe