În prezent, internetul reprezintă un portal spre un întreg univers al cunoaşterii, oferind multiple opţiuni, atât în plan general, cât şi în cele mai detaliate domenii, propunând o bază de informaţii la care contribuie întreaga omenire permanent, asigurând în acelaşi timp posibilitatea interacţionării online a utilizatorilor. Dar…O treime din populația lumii nu a folosit niciodată internetul, potrivit Națiunilor Unite.
La nivelul Uniunii Europene, Eurostat vorbește despre o medie de 8% din populație care nu a căutat niciodată nimic online. România, care se consideră campioană la viteza netului stă dramatic la capitolul accesare online.
Contents
În prezent, internetul reprezintă un portal spre un întreg univers al cunoaşterii, oferind multiple opţiuni, atât în plan general, cât şi în cele mai detaliate domenii, propunând o bază de informaţii la care contribuie întreaga omenire permanent, asigurând în acelaşi timp posibilitatea interacţionării online a utilizatorilor. Dar…O treime din populația lumii nu a folosit niciodată internetul, potrivit Națiunilor Unite.Femeile din România, în urma bărbaților
În ciuda pandemiei de Covid-19, care a accelerat procesul de digitalizare și a forțat tranziția activităților către mediul online, sunt state membre UE unde, în continuare, un procent ridicat din populație nu a folosit niciodată internetul. Populația îmbătrânită, gradul de urbanizare, distribuția teritorială a populației, educația, dezvoltarea tehnologică sunt doar câțiva dintre factorii care influențează aceste cifre.
În România, 11% din populație nu a accesat niciodată internetul.
Femeile din România, în urma bărbaților
Femeile se situează în urma ”internauţilor” bărbaţi, în ceea ce priveşte utilizarea internetului (87,0% dintre bărbaţi, 84,9% dintre femei), arată o analiză publicată de Institutul Național de Statistică în 2021. Ponderea cea mai mare în utilizarea internetului zilnic sau aproape zilnic, o au bărbaṭii cu vârste cuprinse atât între 16 – 34 ani, cât și între 35 – 54 ani (43,2%), iar în cazul femeilor, ponderea cea mai mare se află la categoria de vârstă cuprinsă între 35 – 54 ani, fiind tot de 43,2%.
Printre cele mai frecvente scopuri pentru care a fost accesat internetul în ultimele 3 luni, în anul 2020 se numără cele legate de comunicare, în special participarea la reţele de socializare (82,7% dintre persoane), efectuarea apelurilor vocale sau video pe internet (71,1%) ṣi utilizarea mesageriei instant (58,0%), potrivit datelor INS.
