Aproape 73% dintre oamenii aflați în mai multe părţi ale lumii – Statele Unite, Europa şi unele ţări din Asia – au încredere în conţinuturi create de către inteligenţa artificială (AI), după cum arată un sondaj realizat de Capgemini Research Institute.
AI continuă să bulberseze obiceiurile de zi cu zi şi devine tot mai indispensabilă navigatorilor pe Internet. Potrivit unora dintre analiști însă, de câte ori apare un sondaj pozitiv în privința a ceva ar fi de fapt foarte clar că, de fapt, în sate se află altceva. În cazul de față, neîncrederea în inteligența artificială!
Dar să vedem ce date au ieșit la iveală în cazul sondajului pozitiv.
O majoritate a utilizatorilor AI (51%) sunt la curent cu noutăţile şi tendinţele cu privire la această tehnologie. Ei au explorat aceste instrumente în scopuri creative – de exemplu în generarea de conţinut (52%) sau brainstroming (28%). Cei mai mulţumiţi dintre utilizatorii AI sunt cei care folosesc chatbot, jocuri şi servicii de căutare.
Aproape jumătate dintre persoanele intervievate se declară indiferente
Servicii AI sunt folosite, de asemenea, în activitatea personală, de exemplu în gestiunea financiară (53%) sau în diagnosticuri medicale (67%). Două treimi din eşantion se declară pregătite să ceară sfatul AI în privinţa relaţiilor, planurilor de viaţă sau carierei.
Aproximativ 67% dintre cei intervievaţi consideră că AI are o capacitate de a propune recomandări personalizate în modă şi decoraţiuni interioare.
În pofida riscului unor atacuri cibernetice şi a ”deepfake”, aproape jumătate (49%) dintre persoanele intervievate se declară indiferente faţă de faptul că această tehnologie este folosită în crearea de informaţii false.
Sensibilizarea la probleme etice pe care le ridică AI este de asemenea slabă – 33% dintre cei intervievaţi îşi exprimă îngrijorarea faţă de probleme implicând drepturi de autor.