Cum faci diferența între conținut creat de om și cel creat de inteligența artificială? Una dintre cele mai aprinse întrebări generate de progresul A.I. din ultimele luni pare că are, în sfârșit, un răspuns. Un nou protocol pentru echitarea conținutului numit C2PA, notează Technology Review.
Una dintre principalele solicitări către companiile care dezvoltă tool-uri cu inteligență artificială a fost transparența. Însă cum poate fi obținută aceasta? În condițiile în care majoritatea soluțiilor tehnologice din prezent nu au nicio șansă să facă față la noile modele de AI generativ. Ei bine, o posibilă soluție este acest protocol C2PA. Numit după grupul care l-a creat: Coaliția pentru proveniența și autenticitatea conținutului.
Cum funcționează
O imagine, de exemplu, este etichetată cu informații de la device-ul care a creată, precum camera unui telefon, de la programele de editare cum ar fi Photoshop și de la rețeaua de socializare pe care a fost postată. Cu alte cuvinte, creează un istoric al imaginii. O comparația făcută de creatori este cea cu etichetarea nutrițională care prezintă toate informațiile cu privire la compoziția produselor alimentare.
Astfel, C2PA poate fi soluția pentru a detecta ușor conținutul generat de A.I. Iar tot mai multe companii folosesc acest protocol, fiind o creștere de 62% în ultima jumătate de an după ce la început era folosit doar de giganți ca Adobe și Microsoft.