Când auzi de „inaugurarea Podului Grant” din București, fără să vrei te gândești că gata, s-au terminat deja lucrările de modernizare la care este supus. Nu s-au finalizat încă, dar sunt pe aproape – după cum ne asigură edilul Capitalei, Nicușor Dan. Dar pentru a face așteptarea mai ușoară vă propunem ceva…
Să vizionăm împreună imagini ale inaugurării Podului Grant. Nu cel vechi, construit în 1909, ci cel „nou”, inaugurat în 1982 (Ceaușescu „vizita” stadiul lucrărilor în 1981).
Ce nu știați despre Podul Grant
Bătrânul Pod Grant a fost inaugurat în 1909, iar numele său vine de la Effingham Grant, un englez ajuns în Țara Românească în jurul anului 1837, în calitate de secretar al consulului britanic. Aici, el o cunoaște pe Zoe Racoviță, nepoata lui Dinicu Golescu, de care se îndrăgostește iremediabil și cu care se căsătorește în 1850. Împreună vor avea 16 copii. Povestea lor de dragoste ajunge până în 1892, an în care mor amândoi, mai întâi Zoe, apoi, după doar două săptămâni, Effingham.
Unul dintre fiii lor, Robert Effingham Grant, a fost inginer constructor și a participat la construcția Podului Grant, pe care l-a denumit astfel, în memoria tatălui său.
Podul Grant, inaugurat în 1909, se baza pe patru tabliere metalice, cu grinzi cu zăbrele, care fuseseră recuperate de la un pod mai vechi. Peste un timp, podul Grant a fost lungit cu două deschideri de câte 10 m, din grinzi metalice înglobate în beton, În anul 1929, „Atelierele Centrale de Poduri”, întreprindere proprie a Companiei de Căi Ferate din România, specializată în uzinarea și montajul podurilor de cale ferată, a executat lucrări de consolidare a Podului Grant.
Peste ani, în perioada interbelică, Podul Grant devine un simbol al Capitalei.

Podul Grant, finalizat în doi ani pe vremea lui Ceaușescu
După cutremurul din 1977, mai precis în anul 1979, a început construirea unui nou pod, pentru ridicarea căruia au fost folosite grinzi precomprimate de beton, o tehnologie constructivă avansată, realizată cu resurse românești la întreprinderea Granitul.
Podul Grant construit în comunism a fost dat în folosință în anul 1982.
Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a prezentat recent, pe Facebook, stadiul lucrărilor la Podul Grant. Edilul spune că la pasajul principal, traversele liniei de tramvai sunt montate în proporţie de 80 la sută.
„Stadiul lucrărilor la Podul Grant. La pasajul principal: Traversele liniei de tramvai sunt montate în proporţie de 80%, iar şinele pentru linia de tramvai în proporţie de 70%.”, arată Nicuşor Dan. Primarul arată că s-a finalizat hidroizolaţia şi s-au turnat două din cele trei straturi de asfalt, se lucrează la grinzile parapetelor şi se montează borduri”, notează Primarul Capitalei pe pagina sa de Facebook.
Nicușor Dan evidențiază la ce se lucrează în paralel
„În paralel se lucrează şi la bretelele de acces unde s-a turnat primul strat de asfalt. Se lucrează şi la pasajul pietonal, respectiv la grinda parapetelor, urmează realizarea hidroizolaţiei, asfaltarea, montarea bordurilor şi realizarea parapetelor”, mai spune Nicuşor Dan.
Citiți și:
Club A din București revine! Povestea primului club independent studenţesc din comunism