Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Extern > Implozia submersibilului Titan: Cine dă OceanGate în judecată
Implozia submersibilului Titan: OceanGate dată în judecată

Implozia submersibilului Titan: Cine dă OceanGate în judecată

De Roseti Roxana Publicat 2024-08-08
Distribuie

Familia exploratorului francez Paul-Henri Nargeolet a intentat un proces pentru omor din culpă împotriva OceanGate, operatorul submersibilului Titan – care a eșuat catastrofal în timpul unei încercări de a explora epava Titanicului. Implozia submersibilului Titan reprezintă un caz controversat.

Contents
Titan condus de un „jucător”. CEO-ul OceanGate se supraevaluaNu era nimic în regulă pe TitanEchipajul și-a dat seama că o să moară 

Nargeolet a fost unul dintre cei cinci pasageri ai submarinului Titan, care anul trecut a suferit o pierdere catastrofală de presiune și a explodat, provocând moartea tuturor celor aflați la bord. OceanGate a vândut locuri pe vas cu 250.000 de dolari fiecare, considerând călătoria o șansă de a „deveni unul dintre puținii care vor vedea Titanic-ul cu proprii săi ochi”. Familia exploratorului solicită peste 50 de milioane de dolari operatorului OceanGate, potrivit The Guardian.

Dar, în urma incidentului, a reieșit că experții din industrie și-au exprimat îngrijorări serioase privind siguranța proiectului cu ani în urmă. De exemplu, un grup de specialiști a avertizat în 2018 că abordarea experimentală a OceanGate ar putea duce la rezultate potențial „catastrofale”, evidențiază CBS News.

Cunoscut sub numele de „Mr. Titanic”, Nargeolet vizitase de 37 de ori site-ul Titanic,fiind considerat „un tip care știe cele mai multe lucruri despre faimoasa epavă”. Avocații familiei exploratorului au declarat, într-un comunicat trimis prin e-mail, că „submersibilul condamnat” a avut o „istorie tulbure” și OceanGate nu a dezvăluit date cheie despre navă și durabilitatea acesteia.

„Procesul susține faptul că au fost probleme grave cu submersibilul Titan”, a declarat Tony Buzbee, unul dintre avocații semnatari ai comunicatului. „Cred că este grăitor faptul că, deși Universitatea din Washington și Boeing au avut roluri cheie în proiectarea versiunilor anterioare, dar similare ale Titanului, ambele au renunțat recent la orice implicare în modelul submersibilului care a explodat”, a mai adăugat Buzbee.

Mort pe Titan: El este Paul-Henri Nargeolet, omul a cărui familie a intentat un proces pentru omor din culpă împotriva OceanGate
Mort pe Titan El este Paul Henri Nargeolet omul a cărui familie a intentat un proces pentru omor din culpă împotriva OceanGate Foto Diario Libre

Titan condus de un „jucător”. CEO-ul OceanGate se supraevalua

Procesul mai susține faptul că OceanGate nu a dezvăluit defectele Titanului și i-a ascuns în mod intenționat deficiențele lui Nargeolet, chiar dacă acesta fusese desemnat membru al echipajului navei de către companie. Nargeolet nu ar fi participat la călătorie dacă ar fi fost conștient de problemele Titanului, mai susțin avocații familiei.

Ceilalți pasageri care au pierit pe Titan au fost CEO-ul OceanGate, Stockton Rush, omul de afaceri britanic Hamish Harding; și vicepreședintele Dawood Hercules, Shahzada Dawood, și fiul său Suleman Dawood. Un purtător de cuvânt al OceanGate a refuzat să comenteze ceva în legătură cu procesul, care a fost intentat marți în King County, Washington. Acest proces se mai focalizează și pe modul cum a abordat CEO-ul OceanGate proiectarea Titanului. Respectiv, Rush s-ar fi comparat cu CEO-ul Apple, Steve Jobs, sau cu CEO-ul Tesla, Elon Musk, descriindu-se drept un „inovator al industriei”, se arată în proces.

Această abordare s-a tradus prin designul neconvențional al Titan, care a fost pilotat de un „controler” de jocuri video Logitech, de tipul celui folosit cu o consolă de jocuri Xbox sau PlayStation. Situația a fost evidențiată încă din 2022 de corespondentul „CBS Sunday Morning”, David Pogue. Acesta e remarcat, după ce compania a dezvăluit cum e condus Titan, că multe dintre elementele submarinului sunt un fel de „manipulare”.

Implozia submersibilului Titan era iminentă
Implozia submersibilului Titan era iminentă

Nu era nimic în regulă pe Titan

De asemenea, în cadrul procesului se ia în discuție și corpul Titanului, din fibră de carbon, subliniindu-se că vasele de adâncime sunt în mod obișnuit fabricate din titan, un material care se poate întări la stres repetat. Prin contrast, fibra de carbon „se strică în timp sub presiune”

Din cauza acestui risc, Rush a instalat un „sistem de siguranță acustică” în Titan, care a fost conceput pentru a detecta zgomotul pe care îl emite fibra de carbon la stres excesiv, alertând pilotul să urce la suprafață. Însă procesul susține că sistemul de alertă acustică nu era „nimic mai mult decât detectarea unei posibile defecțiuni iminente”.

„Era clar că ceva nu era în regulă”, subliniază CBS News. Da, nimic nu era în regulă cu scufundarea după aproximativ 90 de minute de călătorie, când submarinul se afla la o adâncime de aproximativ 3.500 de metri, sau chiar deasupra Titanicului, se arată în proces. În acel moment, Titanul „a căzut”, ceea ce a indicat că echipa încerca să întrerupă unitatea, iar la scurt timp după aceea, submarinul a pierdut contactul cu nava de sprijin de la suprafața apei.

Echipajul și-a dat seama că o să moară 

Echipajul Titanului „și-ar fi dat seama exact ce se întâmplă”, deoarece „lăudatul „sistem de siguranță acustică” al lui Rush ar fi alertat echipajul că acea carenă din fibră de carbon se crăpa sub presiune extremă – făcându-l pe pilot „să elibereze greutatea și să încerce să abandoneze”.

„Bunul simț spune că echipajul era conștient că va muri”, se mai spune în documentele referitoare la proces. „După socoteala experților, ei ar fi continuat să coboare, în deplină cunoștință de eșecurile ireversibile ale navei, experimentând teroare și angoasă mentală înainte ca Titanul să explodeze în cele din urmă”. Totuși, punctul exact al eșecului numit Titan nu va fi cunoscut, potrivit datelor procesului intentat. După implozia submarinului, Garda de Coastă din SUA a convocat rapid o anchetă la nivel înalt, care este încă în desfășurare. Este programată o audiere publică cheie care face parte din anchetă.

Toate cele cinci persoane care se aflau la bordul submersibilului au murit pe 18 iunie 2023, într-o implozie care s-a produs la 90 de minute după începerea călătoriei către faimoasa epavă din 1912, care se află în nordul Oceanului Atlantic, la o adâncime de 3.800 de metri. Submersibile mici iau ocazional turiști, care-și plătesc cursa, dar și experți pentru a vedea epava Titanicului. Excursiile de mai multe zile la epavă costă zeci de mii de dolari, iar o scufundare la Titanic, inclusiv coborârea și ascensiunea, durează aproximativ opt ore.

În 2022, o astfel de excursie, condusă de OceanGate, a costat un grup de oaspeți 250.000 de dolari, pentru a duce submersibilul la 2,4 mile de locul unde se află epava pe fundul mării. Excursia durează 10 zile și pot urca la bord maximum șase oameni.

Titanicul se află la 3.800 de metri adâncime, pe fundul Atlanticului

Citiți și: Expediție la Titanic, cu noi tehnologii

Similare

author avatar
Roseti Roxana Redactor
Redactor șef Documentare externă Rompres – actuala Agerpres, editor al Edițiilor de Colecție – Jurnalul Naționa editor al Jurnalului de Duminică – supliment al Jurnalului Național jurnalist online și print la Evenimentul Zilei senior editor la Revista CARIERE contributor la Elita României ș.a.
See Full Bio
LifeStyle Actualitate Business Opinii Politica
social network icon

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
Cezar Osiceanu, chemat să dea cu subsemnatul după ce a cerut suspendarea lui Nicușor Dan. Printre acuzații, folosirea ilegală de fonduri și neglijență în serviciu
Cezar Osiceanu, chemat să dea cu subsemnatul după ce a cerut suspendarea lui Nicușor Dan. Printre acuzații, folosirea ilegală de fonduri și neglijență în serviciu
Pescobar anunță cu cine votează: “Eu am cruce la gât. Nu am volan pe dreapta”
Hai la vot!
Nicușor Dan, întrebare de la distanță pentru Simion: Cum promovezi Educația dacă te pozezi cu interlopi
Călin Georgescu, planuri pentru un Guvern reformat. Ce minister va înființa partenerul lui Simion
Taguri:submarinsubmersibil titanTitanTitanic
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Înainte de sezonul pepenilor românești, George Simion ne aduce Meloni din Italia

Înainte de sezonul pepenilor românești, George Simion ne aduce Meloni din Italia

Înainte de sezonul pepenilor în România, candidatul Alianței pentru Unirea Românilor (AUR) la alegerile prezidențiale, George Simion, a încercat să ne aducă…

Citeste mai mult
Și părerea ta contează

Sondaj

Va rezista coaliția condusă de PSD după alegerea unui nou Președinte al României?
VoteazaRezultate
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
George Simion și Călin Georgescu, plan comun pentru o „Românie” nouă. Primele schimbări vor fi în politica externă a țării
George Simion și Călin Georgescu, plan comun pentru o „Românie” nouă. Primele schimbări vor fi în politica externă a țării
Horoscop zilnic, 17 mai 2025: Leu, ai nevoie de recunoaștere
MAI avertizează: Rețeaua de site-uri clonate ale televiziunilor a fost reactivată
MApN face recrutări. Salariile pot ajunge la 27.000 de lei
Patriarhul Daniel, victima unei campanii de dezinformare. Mesajul Bisericii Ortodoxe
Conturile AUR, blocate pentru tranzacții suspecte. Partidul lui Simion, raportat la Oficiul pentru Spălarea Banilor
Lotul României pentru meciurile cu Austria și Cipru din preliminariile CM 2026
Emmanuel Macron, președintele Franței, convorbire video cu Nicușor Dan: O miză pentru România și pentru noi toți
Prahova: Amenzi de 300.000 de lei după depășiri de hidrogen sulfurat în apropierea rafinăriilor, anunță Garda de Mediu
Negocieri încheiate Rusia-Ucraina la Istanbul. Ucraina denunță cereri teritoriale „inacceptabile” din partea Rusiei
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro