Franța este prima țară din lume care va impune taxe pentru articolele de îmbrăcăminte importate, de calitate inferioară și ieftine.
Camera inferioară a Parlamentului a votat un proiect de lege care prevede sancțiuni pentru articolele de modă ultrarapide sau așa-numitele « fast fashion ».
Articolele ieftine sunt vândute de companii care promovează consumul în detrimentul calității, fără respectarea mediului și a normelor ecologice și care conduc la acumularea deșeurilor textile.
Actul normativ prevede creșterea treptată a penalităților cu până la 10 euro pentru un articol vestimentar, până în 2030, precum și interzicerea publicității pentru astfel de produse. După votul deputaților, proiectul va ajunge în Senat și apoi va deveni lege. Legea prevede sancțiuni pentru ceea ce se numește « fast fashion » sau modă ultrarapidă. Este vorba despre comerțul ce încurajează consumul propunând prețuri mici, fără norme de calitate și fără respectarea mediului.

Franța este prima țară din lume „care legiferează pentru a limita excesele modei ultrarapide”, a spus Christophe Bechu, ministrul tranziției ecologice.
Măsurile presupun interzicerea publicității pentru cele mai ieftine textile și o taxă de mediu pentru articolele cu preț redus. Piața de haine din Franța a fost inundată de haine ieftine din import, în timp ce mai multe mărci autohtone au declarat faliment. Principalele argumente invocate de Horizons, partidul care a depus proiectul de lege, au fost de mediu.

Acest tip de comerț afectează în principal mărcile franceze care nu pot concura cu un tip de marketing considerat agresiv, cu lanțuri de aprovizionare ultraflexibile, ce afectează sectorul comerțului cu amănuntul.
Cei care practică acest tip de comerț spun că produsele lor răspund unei cereri, procentul de articole nevândute fiind redus comparativ cu jucătorii tradiționali care pot avea până la 40% deșeuri. Retailerul de fast fashion chinezo-singaporean Shein este vizat în mod special de noua lege. „Shein oferă de 900 de ori mai multe produse decât un brand tradițional francez”. Brandul lansează peste 7.200 de modele noi de îmbrăcăminte zilnic, având 470.000 de produse diferite disponibile în total.
Citiți și
Pomii și vecinii. Unde îi poți planta ca să nu încalci legea