Cea mai mare navă de croazieră din lume a plecat sâmbătă din portul Miami (Florida), pentru călătoria sa inaugurală în Caraibe. Icon of the Seas, așa cum este numită, a primit „botezul” de la Messi înainte de plecare. Dar nu toate lucrurile sunt atât de festiviste în ceea ce privește spectaculosul vas de croazieră.
Nava aparţine companiei Royal Caribbean și a pornit în călătorie în ciuda acuzaţiilor că ar fi neprietenoasă cu mediul înconjurător. Este prima navă a gigantului american de croaziere propulsată cu gaz natural lichefiat (GNL), un combustibil fosil pe care industria îl prezintă ca o alternativă mai curată la păcura grea, dar care eliberează metan, un puternic gaz cu efect de seră.
Înmatriculat în Bahamas, spectaculosul vas are o lungime de 365 de metri, 20 de punţi, 2 805 cabine şi 40 de restaurante, notează BBC.

Icon of the Seas, cea mai mare navă de croazieră din lume
În călătoria sa inaugurală în Caraibe, va vizita Basseterre, capitala statului Saint Kitts şi Nevis, înainte de a se îndrepta spre Charlotte Amélie, în Insulele Virgine americane, apoi spre insula privată Coco Cay din Bahamas, înainte de a se întoarce la Miami, după cum relatează însuși Royal Caribbean pe X și nu numai.

Icon of the Seas e împărțită în opt cartiere
Icon of the Seas poate găzdui 5.610 pasageri şi 2.350 de membri ai echipajului. Împărţită în opt cartiere diferite, aceasta dispune de şapte piscine, nouă jacuzzi şi o cascadă de 17 metri înălţime.
Având 250.800 de tone, de cinci ori mai mare decât Titanicul, nava a fost construită la şantierul naval Turku din Finlanda. Ea înlocuieşte o altă navă a aceleiaşi companii, Wonder of Seas, ca fiind cel mai mare vas de croazieră din lume.
Icon of the Seas a fost „botezată de Messi
Botezul navei, de marţi, la compania cu sediul în Miami, a fost făcut Lionel Messi, acesta apăsând pe un buton care a trimis o sticlă de şampanie în fuselaj.
Pentru un sejur de șapte zile doritorii trebuie să scoată din buzunar 2.000 de dolari pentru o cameră cu vedere la exterior, 2.300 de dolari pentru o cameră cu balcon și 3.350 de dolari pentru un apartament.

Icon of the Seas – Avertismentul ecologiștilor
Ecologiștii avertizează că nava alimentată cu gaz natural lichefiat va avea scurgeri de metan nociv în aer. „Este un pas în direcția greșită”, a declarat Bryan Comer, director al Programului marin din cadrul Consiliului Internațional pentru Transporturi Curate (ICCT), citat de agenția de presă Reuters.
„Am estima că utilizarea GNL ca și combustibil marin emite cu peste 120% mai multe emisii de gaze cu efect de seră pe durata ciclului de viață decât motorina marină”, a spus acesta. La începutul acestei săptămâni, ICCT a publicat un raport, susținând că emisiile de metan de la navele alimentate cu GNL sunt mai mari decât presupun reglementările actuale.
În altă ordine de idei, deja nava are parte de un marketing supraetalat pe Google: „Este mai mult decât un upgrade! Este cea mai atractivă vacanță de familie, din lume. Vă prezentăm vasul Icon of the Seas, din noua clasa Icon – o aventură în stil Royal Caribbean, dar mult amplificată, unică, în care veți simți că trăiți mai multe vieți într-o singură zi”.

Citiți și: