Reclama Apple pentru noua tabletă iPad Pro a stârnit scandal și comentarii de genul „tehnologia distruge arta”, sau „distrugeți experiența umană” – după cum s-a exprimat actorul Hugh Grant.
Între timp Apple și-a cerut scuze după reacțiile online la adresa reclamei. Despre ce este vorba mai exact? O reclamă Apple pentru noua tabletă iPad Pro, care arată o presă industrială care zdrobește literalmente un televizor, instrumente muzicale, cărți și multe altele a declanșat o reacție furioasă în rândul vedetelor de la Hollywood și din alte industrii creative.
Apropo de scuze, „creativitatea este în ADN-ul nostru la Apple și este incredibil de important pentru noi să proiectăm produse care să împuternicească creativii din întreaga lume”, a declarat Tor Myhren, vicepreședintele Apple pentru comunicare de marketing, într-o declarație trimisă publicației comerciale Ad Age. „Scopul nostru este să sărbătorim întotdeauna nenumăratele moduri în care utilizatorii se exprimă și își aduc ideile la viață prin iPad. Am ratat misiunea cu această reclamă și ne pare rău.”
S-a anunțat că, deși reclama rămâne online pe X și pe YouTube, Apple a anulat planurile de a o difuza la televizor. Paul Graham, un investitor din Silicon Valley, a scris pe X că co-fondatorul Apple, Steve Jobs, „nu ar fi apobat acea reclamă”. El a adăugat: „L-ar fi durut prea mult să o urmărească”…
Tehnologia, blamată de Hugh Grant
„Imaginați-vă toate lucrurile pe care le pot crea”, a postat inițial CEO-ul Apple, Tim Cook, pe X despre noul iPad Pro împreună cu reclama. Ideea, desigur, este că tableta iPad Pro vă permite să vizionați emisiuni TV și filme, să ascultați și să creați muzică, să jucați jocuri, să citiți cărți, să faceți fotografii, să filmați videoclipuri și multe altele – într-o formă elegantă, cu un dipozitiv mai subțire ca niciodată.
Tehnologia, motiv de îngrijorare la Hollywood
Apple este cunoscut pentru reclame controversate. Una dintre cele mai faimoase reclame pentru Super Bowl din istorie este reclama Apple „1984”, regizată de Ridley Scott, care îndeamnă consumatorii să se răzvrătească împotriva hegemoniei PC-urilor IBM pentru a încerca o nouă tehnologie pentru computerele de acasă sub forma Macintosh.
James Clark, director de marketing la firma de capital de risc Molten Ventures din Marea Britanie, a comparat „1984” și „Crush!” de la Apple astfel: „1984: Lumea monocromă, conformistă, industrială a explodat plină de oameni colorați și vibranți. 2024: Omenirea plină de culoare și vibrantă este zdrobită de presa industrială conformistă, monocromă.”
Apple a anunțat marți noul iPad Pro, promovând „designul său uimitor de subțire și ușor”, disponibil în modele de 13 și 11 inchi, cu finisaje argintii sau „negru spațial”.
De fapt, Apple a vorbit foarte puţin despre A.I. şi nu a menţionat inteligența artificială generativă, însă această tehnologie – care face posibilă producerea unei game variate de conţinut (texte, imagini, videoclipuri, muzică şi altele) la o simplă solicitare formulată în limbajul uzual – stârneşte îngrijorare în rândul artiştilor.
Actorii şi scenariştii de la Hollywood au intrat în grevă anul trecut, una dintre revendicările lor principale fiind protecţia împotriva A.I. generative. Greva s-a încheiat oficial abia după 6 luni de negocieri, situație care a produs perturbări masive în producția de filme și seriale.
Citiți și: Festivalul de la Cannes 2024 intră în imperiul inteligenței artificiale