Acţiunile H&M au înregistrat o scădere de peste 14% joi dimineaţă şi s-au închis cu un declin de 13%. Această cădere urmează după ce compania a raportat o creştere mai mică decât se aştepta a profiturilor din trimestrul al doilea şi a exprimat îndoieli cu privire la vânzările sale din luna iunie şi la atingerea ţintei pentru marja de profit pe tot parcursul anului.
Profitul operațional a fost sub așteptările analiștilor
Cel de-al doilea cel mai mare retailer din lume a raportat un profit operațional de 7,1 miliarde de coroane suedeze (echivalentul a 672 de milioane de dolari) pentru perioada martie-mai. Această sumă este sub așteptările analiștilor, care se ridicau la 7,37 miliarde de coroane suedeze conform unui sondaj realizat de LSEG.
În al doilea trimestru, am înregistrat un profit mai mare decât cele 4,7 miliarde de coroane suedeze din aceeași perioadă a anului trecut.
Compania a anunțat că vânzările din luna iunie ar putea fi afectate de condițiile meteorologice nefavorabile, estimând o scădere de 6% în moneda locală comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
H&M se confruntă cu provocări în atingerea obiectivului de marjă operațională
În plus, CEO-ul H&M, Daniel Ervér, a pus sub semnul întrebării capacitatea companiei de a atinge obiectivul său de marjă operațională pentru acest an.
“Planul nostru de a atinge o marjă operațională de 10% până în 2024 rămâne neschimbat. Cu toate acestea, recunoaștem că obiectivul este mai greu de atins în acest an, deoarece vom fi afectați de factori externi care ne vor influența costurile și veniturile din vânzări, precum prețurile materialelor și fluctuațiile valutare. Acest lucru va avea un impact mai negativ decât anticipasem, în special în a doua jumătate a anului”. a enunțat acesta.
Ervér a menționat că H&M este angajată să îmbunătățească atât experiența de cumpărare online, cât și cea în magazine. Aceștia au deja planuri pentru upgrade-uri la magazinele din Paris, Milano, Berlin, Stockholm, Hamburg și Munchen, după cele deja realizate în New York, Londra și Tokyo.
Îmbunatățirea nivelului de trai și o scădere a cheltuielilor după pandemie au afectat cererea pentru produse de lux și obișnuite.
Inditex raportează vânzări mai lente în primul trimestru, în timp ce Shein se extinde rapid
La începutul acestui lunii, Inditex, proprietarul Zara, a anunțat că vânzările au fost mai lente în primul trimestru comparativ cu anul precedent, dar prognozează o creștere în luna mai.
Între timp, compania de modă rapidă Shein, fondată în China, a cucerit piaţa europeană a retailului în timp ce se pregăteşte pentru o listare publică la bursa din Londra.
CITIȚI ȘI: Amazon introduce modă ieftină pentru a concura cu Shein