Google promite, din nou, să transforme viața de zi cu zi a utilizatorilor săi, potrivit France24. Cu alte cuvinte, Google se relansează, iar noua formulă a motorului de căutare va fi potențată de inteligența artificială generativă.
Grupul a anunțat deja implementarea noii formule în SUA, apoi în alte țări, pentru a ajunge la peste un miliard de persoane până la sfârșitul anului 2024. Se presupune că inovațiile companiei au potențialul de a transforma viața de zi cu zi a utilizatorilor săi. Pornind de la căutările online, la numeroase sarcini cotidiene, grație unor asistenți din ce în ce mai evoluați.
„Cea mai interesantă transformare este, evident, căutarea online generativă pe Google”, a declarat liderul grupului, Sundar Pichai recent, în cadrul unu „demo” susținut pe scena amfiteatrului în aer liber al companiei din Mountain View (California).

Cum funcționează „noul” Google cu agenții AI
În ultimul an, Google și-a testat motorul de căutare bazat pe inteligența artificială generativă (producerea de conținut pe baza unei simple interogări în limbajul cotidian). Utilizatorii de internet introduc întrebarea lor, iar în partea de sus a paginii de rezultate primesc un răspuns generat de Gemini, modelul de inteligență artificială al Google. Aceștia pot apoi să facă clic pe întrebări sugerate sau, mai jos, pe linkuri către site-uri web. „Utilizatorii fac mai multe căutări și sunt mai mulțumiți”, mai spune cu satisfacție Sundar Pichai.
Sundar Pichai a prezentat viziunea sa asupra viitorului. Agenții AI vor fi „sisteme inteligente capabile să raționeze, să planifice și să rețină informații. Ei anticipează pașii și știu cum să lucreze cu software-ul pentru a face lucrurile în numele tău, sub supravegherea ta”.
Compania, care a realizat un profit de aproape 74 de miliarde de dolari în 2023, investește masiv pentru a da substanță acestei viziuni. A introdus recent „Gemini Live”, care le va permite utilizatorilor să aibă „conversații aprofundate cu Gemini”, oral, prin intermediul aplicației mobile. Utilizatorii vor putea, de asemenea, să creeze „Gems”, asistenți personalizați. Iar progresele Proiectului Astra, un prototip de agent AI, ar trebui să îmbogățească aceste experiențe.
Google și mașina care părea umană
De asemenea, Google DeepMind a publicat o demonstrație video a programului Astra care arată cum un utilizator își îndreaptă camera de pe smartphone – sau ochelarii cu cameră integrată – spre mediul înconjurător și interoghează modelul, care îi identifică locația, rezolvă o problemă de calculator pornind de la o diagramă și își amintește unde a pus un obiect.
Tot recent, OpenAI a făcut o prezentare similară, în care ChatGPT a interacționat cu un inginer într-un mod atât de natural încât mașina părea umană. Dar fluiditatea conversației nu face încă din chatboți niște agenți de inteligență artificială omniscienți, proactivi și personalizați.
Google va trebui „să-și transpună inovațiile în materie de inteligență artificială în produse și servicii profitabile pe scară largă, dacă vrea să-și mențină avantajul competitiv și să satisfacă investitorii”, a comentat Jacob Bourne, analist la Emarketer.

Bătălia publicității digitale
Întregul Silicon Valley se întrece în a găsi noi instrumente pentru a depăși liderul mondial în domeniul publicității digitale. Pe Facebook, Instagram și WhatsApp, utilizatorii pot adresa întrebări către Meta AI, care are acces la internet.
Cabinetul de analiză strategică Gartner preconizează că, până în 2026, volumul de interogări adresate motoarelor de căutare tradiționale va scădea cu 25%, pe măsură ce noii interlocutori virtuali vor micșora cota de piață. Bătălia se mută în favoarea acestor asistenți de inteligență artificială, care par să capete noi puteri în fiecare săptămână, datorită progreselor înregistrate în modelele de inteligență artificială generativă.
Modelul de bază al Google, Gemini 1.5 Pro, va lua în considerare mai multe informații contextuale furnizate de utilizator (sute de pagini de text, videoclipuri mai lungi etc.) și va procesa diferite formate (modelul „înțelege” atât textul, cât și sunetul și imaginile și poate răspunde în scris, prin voce sau prin generarea de imagini). Google DeepMind, laboratorul de cercetare al grupului, a prezentat alte modele noi, Gemini 1.5 Flash (mai rapid și mai ieftin), Imagen 3 (generarea de imagini) și Veo (generarea de video, un sector în plină expansiune).
Mai presus de toate, Gemini este integrat direct în Android, sistemul de operare mobil al Google, astfel încât poate fi utilizat în orice moment. „Poate anticipa ceea ce încercați să faceți”, a declarat entuziasmat Dave Burke, un manager Android.

Citiți și: Apple, Google şi Meta sunt investigate. Detaliile anchetei