Gigantul american Google a anunțat că va reduce numărul locurilor de muncă la Waze în perioada următoare, după ce tranziția de la Waze Ads la Google Ads se va fi realizat, transmite Reuters. Compania nu a oferit detalii cu privire la numărul de disponibilizări.
În pofida concedierilor, Waze încă nu fuzionează cu Google Maps pentru a deveni o singură aplicație de navigare.
Google nu a anunțat câți angajați vor fi concediați la Waze
Prin renunțarea la sistemul de monetizare Waze Ads și trecerea la motorul Google Ads, Google și-a propus să creeze „o experiență mai bună și mai transparentă pe termen lung pentru cei care vor publicitate pe Waze”, precizează compania.
„Pentru a crea o experiență pe termen lung mai bună și mai transparentă pentru agenții de publicitate Waze, am început tranziția sistemului de publicitate existent al Waze la tehnologia Google Ads. Ca parte a acestei actualizări, am redus acele roluri axate pe monetizarea Waze Ads”, a precizat Google, care a achiziționat Waze pentru circa 1,3 miliarde de dolari în 2013.
Google declarase în decembrie 2022 că va fuziona echipele Waze și Google Maps pentru a consolida procesele, făcând parte din divizia Google Geo. Este vorba despre divizia de produse de cartografiere a lumii reale, care include Google Maps, Google Earth și Street View.
Reprezentanții Google nu au dezvăluit numărul angajaților care vor fi concediați. În prezent, Waze numără peste 500 de persoane care lucrează la platforma sa de navigație. Deocamdată nu se știe câți dintre aceștia fac parte din echipele de vânzări, de marketing, de operațiuni și de analiză care sunt vizate de această schimbare.
După un an de scădere a veniturilor, compania-mamă a Google, denumită Alphabet, a anunțat în ianuarie anul acesta că va concedia 12.000 de angajați, adică 6% din forța de muncă. Totodată, au fost eliminate anumite proiecte, iar altele au fost reduse deoarece compania dorește să devină mai eficientă.
Waze rămâne o aplicație separată de Google Maps
Cele două companii nu plănuiesc o fuziune completă, în ciuda zvonurilor apărute pe piață. Google susține că strategia sa pe termen lung prevede o creștere a mărcii unice Waze. Astfel, dacă nu se renunță la această idee, Waze va rămâne o aplicație independentă de Google Maps.
Comparativ cu Google Maps, Waze folosește un motor de „crowdsourcing” care permite utilizatorilor să raporteze incidentele din trafic. Astfel, permite aplicației să-i avertizeze pe ceilalți șoferi cu privire la ceea ce se întâmplă pe șosea la un moment dat.
Cu aproximativ 140 de milioane de utilizatori activi, Waze are o comunitate enormă care alimentează întregul sistem.