O echipă de cercetători a analizat câți bani au câștigat platformele de social media precum Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Twitter (acum X) și YouTube din reclamele care vizează tinerii din SUA. În 2022, cifra se rezumă la 11 miliarde de dolari.
Studiul este primul care estimează numărul de utilizatori tineri de pe aceste platforme și suma de bani obținută din reclamele care îi vizează. Cercetătorii au utilizat date privind populația de la recensământul american și date de sondaj de la Common Sense Media și Pew Research pentru a estima numărul de utilizatori sub 18 ani de pe aceste platforme din țară.
În plus, datele de la eMarketer și Qustodio au oferit proiecții pentru veniturile brute din publicitate ale fiecărei platforme în 2022 și timpul mediu petrecut zilnic de utilizatori pe fiecare platformă. Folosind aceste estimări, cercetătorii au dezvoltat un model de simulare pentru a calcula veniturile din publicitate obținute de la tinerii utilizatori ai platformei.
Câți bani au băgat tinerii în conturile platformelor de social media
Utilizatorii minori (sub 18 ani) de pe YouTube au fost estimați la 49,7 milioane, de pe TikTok la 18,9 milioane, de pe Snapchat la 18 milioane, de pe Instagram la 16,7 milioane, de pe Facebook la 9,9 milioane, iar de pe X (Twitter) la 7 milioane, potrivit Daily Mail.
Platformele au generat 2,1 miliarde de dolari de la utilizatorii cu vârste de până la 12 ani și 8,6 miliarde de dolari de la utilizatorii cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani, conform comunicatului de presă emis de Eurekalert. YouTube a obținut cei mai mulți bani din reclame pentru utilizatorii cu vârste de 12 ani și mai puțin, câștigând 959,1 milioane de dolari. După aceea, Instagram a câștigat 801,1 milioane de dolari, iar Facebook a câștigat 137,2 milioane de dolari.
Pentru utilizatorii cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani, Instagram a câștigat cei mai mulți bani din reclame, totalizând 4 miliarde de dolari. TikTok a urmat cu 2 miliarde de dolari, iar YouTube a câștigat 1,2 miliarde de dolari.
Dacă ne uităm la veniturile totale din publicitate pentru 2022, Snapchat a obținut cele mai multe venituri de la utilizatorii sub 18 ani, reprezentând 41% din veniturile sale totale. TikTok a urmat cu 35%, YouTube cu 27%, iar Instagram cu 16%.
Cercetătorii consideră că aceste informații arată de ce este important ca guvernul să reglementeze platformele de social media, deoarece s-ar putea ca acestea să nu facă suficient pentru a se autoreglementa. Preocuparea este că aceste platforme ar putea avea efecte negative asupra sănătății mentale a tinerilor utilizatori.