Campania pentru europarlamentare a alianței AUR folosește pe post de vectori electorali, printre altii, doi domnitori ai Țărilor Române și anume Ștefan cel Mare și Vlad Țepeș. Nu sunt singurii.
Campania electorală din acest an una dintre cele mai plictisitoare posibile
De vreo câteva săptămâni, stau și mă uit ca proasta la pantofi, la campaniile electorale ce se derulează pe mai toate canalele mediatice. Singurele la care nu vorbește cineva sunt mașina de spălat, fierul de călcat și mașina de tuns iarbă. Nu știu cine orchestrează din umbră aceste campanii, dar bănuiesc că o fac pe o sacoșă de bani, care, sincer să fiu, e nemeritată. De la sloganul “Să trăiți bine!” a lui Băsescu, nu a apărut nimic motivant pe piață. Candidații sunt fotografiați în ipostaze de reclamă la biscuiți sau gel antireumatic, fără niciun fel de relevanță pentru nehotărâtul care trebuie să iau o decizie pe 9 iunie. Indiferent că vorbim de Gabriela Firea, Sebastian Burduja, Piedone sau de liota de candidați la europarlamentare, toți au numitor comun; plictiseala Mă tot uit pe la televiziunile de știri, așteptând ca vreunul dintre candidați să scoată ceva inteligent pe gură, că prin altă parte nu are pe unde și să vorbească și de altceva decât de faraonicele planuri la care vrea să înhame societatea. Comasarea alegerilor, făcută șmecherește, pentru a estompa, așa cum am mai scris, adevărata miză, adică alegerile europarlamentare și-a atins scopul. Nimeni sau aproape nimeni nu vorbește de europarlamentare, grabnic votantul axându-se pe evaluarea primarului cu usturoiul la gât. Dintre clipurile care bolborosesc pe ecranul televizorului, unul singur mi-a atras atenția prin stupiditatea lui.
George Simion se visează egalul lui Ștefan cel Mare
Este vorba de clipul de promovare a candidaților pentru europarlamentare realizat de AUR, care are ca protagoniști pe Ștefan cel Mare și George Simion.
Nu știu cine a realizat această mizerie, dar mai ales cine a aprobat difuzarea ei. (bănuiesc că George Simion). Pot să vă spun cu certitudine că sentimentul de greață profesională pe care îl am când îl văd nu poate fi combătut cu niciun medicament. Clipul este realizat din două cadre majore, unul cu Ștefan cel Mare, prost jucat de nu știu de ce actor obscur. Domnitorul care are în spate o armată de conțopiști îmbrăcați de parcă s-ar duce la congresul partidului. Al doilea are pe fundal aceeași constipați, dar cu George Simion în prim plan. Nici dacă stau să-mi storc mintea ca ciorapii după o ploaie torențială nu pot să îmi aduc aminte ce anume a vrut să zică George Simion. Și dacă nu-mi amintesc eu, cu atât mai puțin își vor aminti cei care vor vota. Acest clip vine în urma altora pe același calapod, cu secvențe din filme, care au legătură cu campania electorală cât au șobolanii doamnei Clotilde Armand cu impozitul pe profit. Clipul difuzat în aceste zile nu ar lua notă de trecere la nici o facultate din cadrul UNATC. Mult mai bine sunt realizate clipurile coafezelor de pe Tiktok, sau ale băieților cu mușchii care nu fac reclamă la nimic. Asocierea directă a lui George Simion cu domnitorul care și-a lăsat sabia pe mâna turcilor, de bun ce era, e de vise rele.
Campania electorală a alianței AUR marchează intrarea în recesiune a partidului
Încă o boroboață. Chipul domnitorului apare și pe print, cu grafică de-ți vine să vomiți. Afișele au ca fundal o culoare galben spârcâială-de-copil-mic, iar sigla AUR este undeva jos, în dreapta. Îți trebuie suficient de multă inteligență ca să o găsești. Una peste alta, ca să nu zic unul peste altul, ce interpretează campania AUR este de râsul găinilor rasa cur golaș de Transilvania și este semnalul așteptat pentru intrarea în recesiune a partidului. Așa cum îi spuneam lui George Simion acum câteva luni, bucuria din toamna anului trecut va fi de scurtă durată, pentru că va urma recesiunea, exact în momentul alegerilor, iar lipsa unor comunicatori de forță pe care AUR nu îi are, vă duce partidul în jos și nu în sus. Cu toate astea, nu pot să nu-i dau notă mare lui George Simion, al cărui clip, făcut de unul singur, în care spune cu subiect și predicat: “Votați candidații AUR pentru europarlamentare”. E sincer, deschis și fără fâstâcuri, și ar fi fost calea pe care arhitecții campaniei electorale ar fi trebuit să urmeze pentru a obține voturile necesare.
Astăzi Gică Contra vă urează să aveți ciorapi cu manivelă și supă de pui de pernă.
CITIȚI ȘI: S-a deschis o nouă ediție a talciocului electoral (oficiuldestiri.ro)