După ce trei ani și jumătate Nicușor Dan a stat și a scos radical din cinci, pe care l-a băgat la loc, după care a scos radical din 6 și l-a băgat la loc și tot așa, crezând ca astfel se face util, acum s-a trezit că Bucureștiul are nevoie să fie reabilitat în totalitate și pe bucățele. Cu veșnica pălărie de boschetar în cap, actualul primar al Capitalei și vremelnic candidat l-a luat castane de la Consiliul local al Municipiului București, pentru tâmpeniile pe care le spune și vrea să le facă, s-a trezit și a adus aminte că bucureștenii mai circulă și cu tramvaiul, nu numai cu mașina și metroul. Drept care, s-a apucat să explice cam ce vrea el să facă cu tramvaiele, sa le puna reactie și sa le transforme in submarine. Absurd, nu?
Singurul tramvai care merge cum trebuie este 41
De când cu nebunia asta cu locurile de parcare, într-un București în care pătrunjeii galbeni mai mult încurcă circulația decât o descurcă, există și lucruri bune. Tramvaiul 41 este unul dintre ele. Acuma nu mi trece prin tărtăcuță să scriu un poem despre tramvaiul 41, deși sincer ar merita, pentru că nu e zi de la bunul Dumnezeu să nu merg măcar două stații cu el. Nu cred că stai mai mult de trei minute între tramvaie și aproape întotdeauna, la ora la care merg eu, găsesc loc pe scaun, ceea ce pentru mine este o binecuvântare, pentru că pot să mă uit la filme pe net, să scriu, să dau mailuri și așa mai departe. Am constatat cu surprindere că tramvaiul este o alternativă extrem de bună de transport în comun, mult mai eficientă decât autobuzele și mult mai convenabilă din punct de vedere al timpului.
Ceea ce nu ne spune Plicușor Dan, (poreclit așa pentru obiceiul de a strânge plicuri cu diverse poze de presonalitați românești înăuntru și de a-le băga în buzunar, plicurile, nu personalitățile), oferind la schimb niște favoruri, este faptul că există și niște linii de tramvai nefolosite de foarte mulți ani care ar fi trebuit de mult să fie reabilitate, iar una dintre ele merge pe bulevardul Timișoara. Habarnistul șef al Capitalei s-a gândit acum, în prag electoral, să dea tramvaiului ce e al tramvaiului și să proslăvească STB-ul local pentru “succesuri” în muncă. Întrebarea mea (care poate oricând juca table cu întrebarea ta) este de ce s-a trezit Moșmondel tocmai acum să ridice problema tramvaielor? Transportul în cetatea lui Gigi Becali și a ciobanului Bucur, care l-a precedat într-o activitate pe bază de oi, ar fi trebuit să fie prioritatea numărul unu încă de la începutul mandatului. Promisiunea asta cu tramvaiele îmi sună a manipulare electorală așa cum sunt în marea lor majoritate aproape toate declarațiile actualului și viitor fost Primar al Capitalei.
Într-o recentă declarație de presă, Moșmondel a promis că va repara două pasaje importante ale Bucureștiului: pasajul Lujerului și pasajul Obor. Păi, în afară de cel de la Piața Sudului, nu prea mai avem pasaje prin București. Îmi aduc aminte că în zilele ploioase, pasajul Lujerului concura cu piscina de la hotelul Marriott și dacă apa ar fi stat mai mult acolo am fi putut vedea și pescăruși jucăuși vânând broaște și peștișori. Pasajul de la Bucur Obor stă să cadă și a te aventura prin el echivalează cu o scurtă excursie la Peștera Muierilor. Și repet întrebarea; de ce acum și nu acum trei ani? De ce s-a trezit Frigușor să bage la înaintare toate proiectele astea la îngrășatul porcului electoral? Dacă ar fi fost un primar de ales și reales, ar fi început din prima zi să facă ordine printre șpăgarii de la primăria Capitalei, să mai trieze din rudele celor șmecheri angajați pe bani buni în aceeași instituție să deruleze din prima zi proiecte în favoarea celor care l-au votat. Cum e bine să judeci omul după ce-a făcut și nu după ce minte, părerea mea de Gică Contra e că un nou mandat de vatman al Capitalei a lui Nicușor Dan n-ar face decât să reinstaureze haosul mizeria și nesimțirea ce a devenit tutelară în ultimii ani.
Astăzi, Gică Contra vă urează să aveți colaci de salvare cu miere și nucă și chiloți cu elice.
CITIȚI ȘI: Gică Contra: “Indicele Big Mac și Marcel Ciolacu” (oficiuldestiri.ro)