Considerat drept al doilea cel mai aglomerat oraș din Europa și în primele 10 din lume, Bucureștiul este un coșmar pentru cel care vrea să își folosească mașina exact pentru ceea ce a fost construită, adică să meargă cu ea. Viitorul fost primar al Capitalei, Nicușor Dan mai trage o tură de mucozități în fasole și se umflă în mușchii declarațiilor, anunțând cu surle, trâmbiței și tobe, că ceea ce n-au reușit să facă în 30 de ani toți primarii Capitalei, va face el, Supremul. Adică va implementa un sistem de semafoare mai inteligente decât mulți dintre funcționarii pe care îi are în primărie și care plimbă hârtii de colo-colo pe banii bucureștenilor.
La cât de scumpe sunt semafoarele inteligente vor fi poleite cu aur, vor avea televizoare încorporate, USB, panouri solare și vor vorbi și limbi străine
În cazul în care va fi ales primar, (ceea ce noi nu ne dorim) Nicușor Dan are de gând să dea 1 milion de euro numai pe studiul de fezabilitate. Costul total al semaforizării celor 500 de intersecții, care fac pe șoferii din București să devină dependenți de Rudotel și să se dea la înjurături de sfinți mame, adresate funcționarilor primăriei, este estimat la 100-150 de milioane de euro, ceea ce ar însemna cam 200.000 € de intersecție. Deci, vreo 50.000 de euro pe semafor . Scump ca la balamuc. Crezând că reușește să mai atragă în pionierească exaltare, niscavai voturi de șoferi, Nicușor Dan a mai declarat și că 7%, adică vreo 7 milioane de euro vin din pomana porcului european numit PNNR. Nu vreau să insist asupra necesității instalării semafoarelor inteligente, pentru că de mulți ani am renunțat să mai plec de acasă spre Casa Presei Libere sau Herăstrău cu mașina, din cauza imbecilității unui departament și a unor primari, care nu au reușit să coordoneze trei semafoare: cel de la intersecția Plazaa România, cel de la ieșirea din pasajul Lujerului și următorul de pe Șoseaua Virtuții din dreptul stației de tramvai 41. Nu cred că mamele celor de la serviciu de semaforizare al primarului general al Capitalei și al viceprimarului care se ocupă de această zonă au fost vreodată pomenite genital atât de des în istorie. Dimineața între orele 8 și 10 cozile se formează de obicei de la Plaza România și merg până la semaforul din stația tramvaiului 41 de dinainte de benzinării. Cele trei semafoare generează indirect tone de bioxid de carbon și duc consumul de carburant pe cele mai înalte culmi ale disperării cum zicea Emil Cioran. Nu mai vorbim de timpul pierdut, de nervi, de întâlnirile ratate.
Semaforizarea inteligentă a Bucureștiului presupune un efort impresionant de logistică și inteligență și a fost întotdeauna un cartof cald în mâinile primarilor, care întotdeauna și-au plâns în pumni a neputință, deși oul lui Columb al rezolvării situației stătea bine fiert pe biroul lor. Pe vremea primarului Ion Dincă, cunoscut pentru bucuria cu care punea des cătușe la mâinile opozanților regimului comunist, socrul lui Puiu Popoviciu, mare dezvoltator imobiliar și a lui Badea, patronul de la Computerland, situația se rezolvase prin așa numitele “culoare verzi”, care chiar dacă nu erau perfecte, erau opțiuni de luat în seamă. Astfel, puteai ajunge fără să stai la semafor, în câteva minute, de la Piața Victoriei, până la Piața Mărășești și mai departe, eliberând axa Nord-Sud de aglomerație. Nu mai vorbesc de celelalte axe, unde unda verde făcea traficul din București cât de cât suportabil. Una dintre soluții, la care nu se gândește mai nimeni este gratuitatea transportului în comun, sau măcar subvenționarea lui masivă și o campanie de lămurire a cetățenilor că varianta tramvai-metrou-troleibuz este mai eficientă decât autoturismul personal. O spun statisticile, a lu’ Waze, și o spun și eu, în calitate de degustător de transport în comun, care a reușit din cauza lipsei locurilor de parcare și a orelor stat în trafic să câștige și bani și timp, folosind zilnic metroul, tramvaiul 41 și restul mijloacelor de transport în comun, despre care care spun cu bucurie și mândrie, că mișună prin cartierul Drumul Taberei unde stau, ca puii de o zi la avicola Crevedia.
Gică Contra vă urează azi să aveți semafoare cu cinci culori și biciclete subacvatice.
CITIȚI ȘI: Gică Contra: “Nicușor Dan face blatul în tramvaiul electoral (oficiuldestiri.ro)