Miercuri, undeva în jurul prânzului, au fost date publicității rezultatele la Evaluarea școlară pe anul 2024. Rezultatele sunt deplorabile în totalitatea lor. Doar 68% dintre elevi au reușit să ia notă de trecere la matematică, deși subiectele erau de nivelul clasei a șaptea, și nicidecum de admitere pentru liceu. Doar 65 de elevi au luat nota 10 la evaluare, dintr-un total de câteva mii, ceea ce arată faptul că învățământul românesc nu reușește să facă față cerințelor pieței intelectuale, iar elevii sunt din ce în ce mai slabi. La limba română lucrurile au stat ceva mai bine, procentul fiind de 77,6% de elevi care au luat peste nota 5. Adică la limita sub mediocrității.
Cine sunt vinovații pentru faptul că copiii noștri învață din ce în ce mai prost
De câțiva zeci de ani, învățământul care trimite școlarii să-și continue studiile la liceu este în cădere liberă fără parașută. Toți atrătăm degetul arătător de la mâna dreaptă către învățător și profesori, care sunt incapabili să învețe copiii ce trebuie. Adevărul este undeva la mijloc, cam între Ploiești și Câmpina. Nici profesorii nu mai sunt ce au fost. Elevii nu se mai înghesuie să-și facă cultură și să învețe. Motivele sunt simple ca înmulțirea cu patru. Profesorii, în marea lor majoritate sunt născuți în perioada anilor ’90 și au beneficiat de un sistem de învățământ în tranziție, care le-a cam scos cultura din cap. Ei încearcă să transmită bruma de cunoștință mai departe, deși încercările lor au șansă de reușită cât are iapa lui nea Mielu să participe la un concurs de frumusețe pentru homosexuali. Ultimele trei decenii au accentuat lipsa de apetență pentru cultură. Prin trecerea de la universul Gutenberg, la universul Marconi așa cum spunea Marshall McLuhan în cartea lui “Galaxia Gutenberg”, scrisă cu mult înainte ca lucrurile să se întâmple, acum nu mai este important să citești o carte. Important este să te uiți la filme, la videoclipuri pe Tiktok, pe Facebook, sau pe cine știe ce altă rețea de socializare. Invazia de filme proaste a schimbat complet paradigma asimilării de cunoștințe, iar internetul n-a făcut decât să coboare limitele, undeva prin pivniță.
Elevii sunt subnutriți cultural
În ceea ce îi privește pe elevi lucrurile stau și mai prost. Indiferent dacă sunt crescuți la țară, sau la periferia orașului, elevii s-au obișnuit să-și facă cultura de la televizor. Emisiuni toxice ca Las Fierbinți, Insula iubirii, Schimb de mame, Ochii din umbră, sau mai știu ce alte trăsnăi, nu fac decât să accentueze prăpastia între cei care de bine de rău mai citesc o carte, în format PDF și cei care consideră că Bobonete este un Guru al înțelepciunii sătești. “Ați tâmpit poporul cu televizorul”, se vede în rezultatele de la examenele de capacitate, de la examenele de admitere în facultăți și după aceea în societate când lipsa cititului, fie el și pe tabletă, lasă creierul într o mare de nesimțire informațională, lipsindu-l de exercițiul pe care doar cititul ți-l poate oferi. Soluția ar fi restructurarea din temelii a învățământului românesc, renunțarea la anacronicele și arhaicele teme pe care profesorii boșorogiți le tot îndeasă în neuronii copiilor și adaptarea sistemului de învățământ la necesitățile actuale. Copiii trebuie să învețe să discearnă și să aleagă între informație proastă și o informație foarte proastă. Trebuie să analizeze cu căpușorul lor mic realitatea așa cum e, pentru a reuși să obțină echilibrul, dar mai ales să repornească motoarele care asigură evoluția și prosperitatea individuală, adică adaptarea la mediu. E clar ca sticla de la geamul din bucătărie că e nevoie de o restructurare a învățământului românesc și eliminarea unor dinozauri de decizie, care au păduchiat și păduchiază de ani de zile ministerul prostiei și inculturii.
Astăzi, Gică Contra vă urează să aveți bomboane cu tranzistori și fulgi din porumb subacvatic
CITIȚI ȘI: Gică Contra: ,,Edi Iordănescu vrea să plece de la națională. Află de ce.”