Generaţia cheltuitoare este supranumită generaţia Z, fiind vorba despre tinerii care au vârsta de maxim 24 de ani.
Generaţia Z a luat contact cu tehnologia la o vârstă fragedă. Cei mai mulţi tineri născuţi din această generație nu-şi pot imagina lumea fără internet. Deoarece sunt mulţumiţi cu banii câștigați, tinerii nu se străduiesc să mai facă economii pentru a cumpăra o casă. Astfel, aceștia cheltuie banii pe haine şi petrecerea timpului în oraş, potrivit studiilor. Psihologii avertizează că acest comportament va crea probleme pe piaţa muncii. Planul tinerilor de astăzi este în realitate acela de a nu avea planuri.
“Trăieşte clipa” pare să fie deviza pentru generaţia Z şi când vine vorba de bani.
Generaţia Z nu pare că se gândeşte foarte mult la viitor, achiziţia unui imobil nefiind luată în calcul. Datele arată că peste două milioane de tineri din România locuiesc în continuare cu părinţîi. Ei câştigă prea puţîn sau chiar deloc, astfel că banii pe care îi au îi investesc în plăceri imediate.

Pentru Mihai, care e actor în reclame, hainele sunt pasiunea lui. Radu Leca, psiholog explică că este vorba despre impactul media online asupra realităţii noastre.” Noi vom trăi cu speranţa că se va schimba ceva în bine. Niciodată. Când cumpărăm lucruri, apare dopamina. Dependenţi de dopamină – generaţia Z. Vom avea surprize şi mai mari, când aceşti oameni vor trebui să fie angajaţi la un moment dat”,, a explicat psihologul.
Specialiştii le recomandă tinerilor să facă mici economii
“Indiferent de cât câştigi, dacă îţi faci un obicei sănătos din a pune bani, 50 de lei, 100 de lei, 500 de lei, cât îţi permiţi tu. Cel mai bun aliat al tinerilor este timpul. Au timp suficient şi să testeze şi să investească acei bani pe care îi pun câte puţin în fiecare lună”, a declarat Irina Chiţu, trainer educaţie financiară.

Citiți și:
Se schimbă condițiile pentru asistenții maternali. Cum vor fi aleși