Generația Z are foarte bune abilități digitale, iar angajatorii sunt impresionați de ușurința cu care vorbesc o limbă străină, spre exemplu. Cu toate acestea, 30% dintre angajatori spun că nu apreciază nimic în mod deosebit la această generație, potrivit unui studiu.
„Există o serie de abilități pe care acești candidați foarte tineri le au și care se manifestă mai pregnant decât în alte categorii de vârstă. Spre exemplu, aproape 7 din 10 respondenți au menționat că Gen Z stă foarte bine la capitolul abilităților digitale. 50,9% au adăugat lejeritatea cu care lucrează cu tool-urile de social media și 35,7% sunt impresionați de ușurința cu care vorbesc o limbă străină. Nu au primit, în schimb, un scor la fel de bun pentru abilitățile de comunicare pe care le au, pentru gândirea critică, pentru multitasking sau pentru capacitatea de a se adapta la situații noi”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs.ro, conform startupcafe.ro.
La nivel de abilități soft, respectiv cele care țin mai degrabă de atitudine și comportament, candidații și angajații din această generație impresionează cel mai mult angajatorii prin încrederea pe care o au în ei înșiși (trăsătură menționată de 45,9% dintre respondenți). Curajul, ritmul rapid în care acumulează informații noi, dorința de a învăța lucruri noi și spiritul antreprenorial sunt alte aspecte punctate de angajatori. Totuși, 30% dintre angajatori spun că nu apreciază nimic în mod deosebit.
Generația Z: Lipsa răbdării, rezistență scăzută la stres, nivel scăzut de concentrare
În acest context, peste 60% dintre angajatori evaluează performanța lor generală, comparativ cu alte generații de vârstă, ca fiind sub medie sau chiar mult sub medie. 24,3% cred că nu este o diferență între generații și doar 15,6% îi văd peste medie sau mult peste medie.
„De-a lungul timpului, au existat o serie de mituri cu privire la felul în care se raportează tinerii la piața muncii, în special cei care se află la prima angajare. Cel mai important mit a fost legat de salariile pe care le cereau în ciuda faptului că nu aveau deloc experiență. Deși, în ultimii ani lucrurile au început să se mai regleze și tinerii au devenit mai informați și mai adaptați la piață, în continuare 78,5% dintre angajatori spun că principala provocare în lucrul cu Gen Z este legată de așteptările salariale nerealiste. Lipsa răbdării, rezistența scăzută la stres, nivelul scăzut de concentrare și dificultățile în acceptarea feedback-ului sunt alte aspecte la care tinerii ar trebui să lucreze, potrivit angajatorilor”, mai adaugă Ana Călugăru.
32% dintre angajatori nu dau un verdict ferm
Peste 22% dintre angajatori spun că sunt pe deplin mulțumiți de cum lucrează angajații din generația Z. De asemenea, lor li se alătură alți 32% care nu dau un verdict ferm, dar sunt mai degrabă mulțumiți, conform eJobs.
Platforma de recrutare arată că 18% dintre respondenți nu sunt mulțumiți de angajații Gen Z, 21,3% nu se pot pronunța, dar sunt mai degrabă nemulțumiți și 6,6% nu văd nicio diferență între acești angajați și cei din alte categorii de vârstă.
Un sfert dintre angajatorii participanți la sondaj spun că mai puțin de 10% dintre angajații din compania pe care o reprezintă fac parte din Gen Z. 30% au între 10% și 25% din totalul angajaților reprezentanți ai Gen Z. Doar 5,4% au între 50% și 75%. 3,8% au peste 75% angajați Gen Z, iar 13,8% nu au deloc. Sondajul a fost realizat în luna noiembrie, pe un eșantion de 190 de respondenți.
Citiți și: Generația Z : Nativii digitali care schimbă lumea