Federația Română de Fotbal a anunțat recent proiectul “Naționala Culturii”, în colaborare cu Artmark, cea mai cunoscută casă de licitații de artă din București. Este vorba despre o expoziție specială care va aduce în prim plan o serie de tricouri din colecția “Euro 2024” cu numele unor personalități importante din cultura românească.
Fondat în 2008, Artmark este principalul marketplace cultural din piața de artă din România. Totodată, Artmark se poziționează în top 3 case de licitații din Europa de Est, postura de lider fiind confirmată local, prin raportările anuale ale pieței de artă, având o cotă de piață ce variază între 80% și 90% în ultimii 10 ani.
Începând din această săptămână, tricourile din colecția “Naționala Culturii” sunt expuse la Galeriile Artmark din Palatul Cesianu-Racoviță (strada C.A. Rosetti nr. 5). În luna mai, tricourile urmează să fie scoase la licitație în cadrul unui eveniment caritabil din seria Licitaților de Fapte Bune. Banii adunați în urma licitației vor fi donați către o organizație care luptă împotriva abandonului școlar. Cei care doresc să achiziționeze tricourile trebuie să știe că pot face o ofertă în acest sens până pe data de 31 mai.
Care sunt numele inscripționate pe tricourile din expoziția “Naționala Culturii”
Tricourile din cadrul expoziției “Naționala Culturii” sunt inscripționate cu numele unor mari personalități din istoria României. Mai exact, este vorba despre Mihai Eminescu, Constantin Brâncuși, George Enescu, Nicolae Grigorescu, Nicolae Tonitza, Ștefan Luchian, Dimitrie Cantemir, Lucian Blaga, Mircea Eliade, Ion Luca Caragiale și Emil Cioran.
Tricoul Echipei Naționale este același pe care tricolorii l-au purtat în preliminariile de anul trecut, la finalul cărora au obținut calificarea la Campionatul European, unde România revine după o pauză de 8 ani. Lansat în martie 2023, tricoul este conceput pentru a rezista la toate presiunile și provocările pe care suporterii le întâmpină, de la lacrimi și emoții până la minutele tensionate de la finalul meciurilor”, transmite Federația Română de Fotbal prin intermediul unui comunicat de presă.
De asemenea, tot de la oficialii forului român de specialitate mai aflăm că tricourile din proiectul “Națională Culturii” vor fi unele cu totul și cu totul speciale: “Echipamentul poartă brâul tradițional, drept un simbol al valorilor care ne-au ținut uniți de-a lungul timpului și care ne vor face să mergem înainte cu încredere. Încă de la lansare a existat o legătură între tricou și cultura națională. Fontul folosit pentru personalizarea acestuia este în ton cu elementele tradiționale și împrumută liniile Coloanei Infinitului, celebra sculptură a lui Constantin Brâncuși, ca un simbol al iubirii infinite a suporterului român pentru echipa națională și a motivației tricolorilor de a le aduce acestora satisfacție”.

“Naționala Culturii” – lovitură de imagine dată de FRF
La evenimentul de lansare a acțiunii “Naționala Culturii” au participat printre alții și Miodrag Belodedici, membru în Comisia Tehnică a FRF, respectiv Marius Niculae, actualul director sportiv al loturilor naționale de tineret și juniori.
“E o mândrie pentru mine să fiu aici și să văd acestre tricouri personalizate cu numele unor valori ale României. Este o echipă cu foarte multă calitate, care într-adevăr a scris istorie! Dacă ar fi să aleg un singur tricou, acela ar fi al lui Eminescu, el era mai tehnic, avea finețe. Așa am fost și eu ca fotbalist, nu am fost un jucător dur, precum alți colegi de-ai mei din defensivă”, a spus Miodrag Belodedici.
“Educația, cultura și fotbalul cred că fac o echipă foarte bună! Aceste tricouri sunt foarte grele, având în vedere marile nume pe care le poartă. Sunt personalități uriașe, care fac mândri românii. Sperăm că același lucru să îl realizeze și echipa noastră națională în această vară. Avem speranțe pentru că jucătorii au arătat în preliminarii că pot face românii fericiți”, a transmis plin de entuziasm și Marius Niculae.
Citește și: Hocheiul românesc împlinește 100 de ani