Producătorul american de automobile Ford a brevetat ceea ce ar putea fi cel mai ciudat și controversat sistem de până acum.
Astfel, compania din Dearborn ar putea introduce într-un viitor nu foarte îndepărtat o tehnologie care va permite să conduci o maşină… stând în picioare, suplimentar față de cea convențională, relatează Carbuzz.
Cei de la Ford își propun să sporească gradul de vizibilitate
Tehnologia a fost denumită „Redundant Vehicle Controls Based On User Presence And Position” (n.n. – Comenzi redundante ale vehiculului bazate pe prezența și poziția utilizatorului). Aceasta este gândită pentru implementare vehiculelor off-road decapotabile pentru a oferi șoferului o vizibilitate mai bună asupra suprafeţelor pe care se deplasează.
În regim off-road, adeseori vizibilitatea de la nivelul scaunului șoferului este diferită comparativ cu cea la o mașină mai joasă, care se deplasează pe asfalt. Automobilele de ultimă generație sunt dotate cu camere la 360 de grade cu diverse funcții suplimentare, care ajută la mărirea acestui câmp vizual. Cu toate acestea, uneori și vederea „naturală”, adică ochii șoferului, este importantă.
Cei de la Ford își propun să sporească gradul de vizibilitate în cel mai evident mod. Astfel, cu cât cel de la volan va sta mai sus, cu atât va putea vedea mai mult și mai bine. Bineînțeles, această abordare va funcționa doar pe modelele prevăzute cu acoperiș detașabil, iar șoferul nu va mai purta centură de siguranţă.
Practic, partea superioară a corpului său se va afla în afara caroseriei și, prin urmare, în afara structurii care poate prelua din șocurile cauzate de o eventuală răsturnare. Astfel, șoferul nu va fi protejat cu şi de nimic.
Cum va funcționa noua tehnologie Ford?
Conform informaţiilor din brevet, preluate de Carbuzz, sistemul gândit de Ford nu prevede duplicarea tuturor elementelor de control.
Pentru început, șoferul va trebui să selecteze un anumit mod de rulare și un asistent (cruise control adaptiv, asistent la coborârea în pantă sau la urcarea în rampă, sistem de parcare automată, etc.) şi abia după acesta se va putea ridica în picioare va putea controla procesele prin câteva comenzi situate la nivelul parbrizului sau al părții superioare a caroseriei.
Folosind anumiți senzori, sistemul s-ar asigura că, deși nu este așezat în spatele volanului, șoferul se va afla în vehicul și nu va „abuza” de alte sisteme de asistență. Într-adevăr, multe vehicule urmăresc poziția șoferului pentru a se asigura că dețin controlul.
Ford spune că anumite funcții, precum asistența la urcare, care acționează frânele pentru a preveni alunecarea înapoi pe o pantă, se vor dezactiva dacă mașina „simte” că șoferul este în afara poziției de condus.