La aproape 20 de ani de la lansare, filmul „Diavolul se îmbracă de la Prada” – „The Devil Wears Prada” – lungmetrajul cult despre lumea modei cu Meryl Streep, Anne Hathaway, Emily Blunt și Stanley Tucci va avea o continuare.Totul despre marea revenire.
După cum a scris Variety, scenarista filmului original, Aline Brosh McKenna, este în discuții cu Disney pentru a regiza continuarea. Distribuția nu a fost încă anunțată. Ceea ce a fost „dat” însă ca sigur este că Meryl Streep revine pe ecrane pentru continuarea peliculei și e gata să cucerească din nou publicul. Povestea se va centra în jurul luptei pentru supraviețuire a revistelor tipărite, cu redactorul șef Miranda Priestly aflată în amurgul carierei ei.
Bazat pe romanul omonim din 2003 al lui Lauren Weisberger, “The Devil Wears Prada” spune povestea Mirandei Priestly (Meryl Streep), redactor-șef al revistei de modă Runway, un personaj inspirat din redutabila Anna Wintour, redactor-șef al ediției americane a revistei „Vogue”, și a asistentelor sale, Andrea Sachs (Anne Hathaway) și Emily Charlton (Emily Blunt).
Filmul, urmat de un musical „Diavolul se îmbracă de la Prada”
Lansat în 2006, filmul lui David Frankel a fost un succes de box-office, încasând 326,7 milioane de dolari în întreaga lume. De asemenea, i-a adus lui Meryl Streep un Glob de Aur pentru cea mai bună actriță într-o comedie și o nominalizare la Oscar.
În această continuare Miranda Priestly, încă șefă a revistei Runway, trebuie să facă față declinului presei scrise. Ea trebuie să se confrunte cu Emily Charlton, fosta ei asistentă, care este acum directoarea unui grup de lux care are publicitate în revistă. În paralel, un musical “The Devil Wears Prada” este, de asemenea, în lucru în Marea Britanie din 2015. Muzica este semnată de Elton John, iar regia și coregrafia sunt semnate de Jerry Mitchell, de trei ori laureat al premiului Tony. Premiera este programată pentru octombrie 2024 la Londra.
Acum este practic imposibil să ne imaginăm „Diavolul se îmbracă de la Prada” fără interpretarea curajoasă a lui Meryl Streep în rolul de editor al revistei de modă Miranda Priestly, dar cea care a câștigat de trei ori premiul Oscar, era cât pe ce să nu primească rolul, a declarat producătorul filmului, Wendy Finerman, pentru podcastul „Hollywood Gold”. „Iar Meryl, oamenii au crezut că suntem nebuni. Adică, m-au sunat oameni care m-au întrebat: «Ți-ai ieșit din minți? Nu a fost amuzantă nicio zi din viața ei»”, a declarat Finerman pentru Daniela Taplin Lundberg, gazda podcastului, într-un episod publicat miercuri, potrivit CNN.
„Ea a fost amuzantă și ei s-au înșelat, dar acesta a fost în mod clar un alt fel de rol pentru ea”, a adăugat Finerman, în timp ce Lundberg a amintit interpretările mai comice ale lui Streep în „She-Devil” și „Death Becomes Her”.
Când a fost lansat „Diavolul se îmbracă de la Prada”, Streep a fost aclamată
Înainte de 2006, când a fost lansat „Diavolul se îmbracă de la Prada”, Streep a fost aclamată ca o actriță predominant dramatică, cunoscută pentru interpretările sale premiate cu Oscar în „Sophie’s Choice” și „Kramer vs. Kramer”. În cele din urmă a primit încă o nominalizare la Oscar pentru interpretarea rolului Miranda Priestly, editorul care inspiră teroare angajaților săi, inclusiv asistentelor sale, interpretate de Anne Hathaway și Emily Blunt.
Personajul, creat pentru prima dată de Lauren Weisberger în romanul cu același nume din 2003, este recunoscut pe scară largă ca fiind inspirat de editorul Vogue Anna Wintour.
„Cred că (distribuirea lui Streep) a făcut parte din distracția neașteptatului”, a adăugat Finerman, înainte de a-și aminti de procesul de lucru cu legendara actriță și de vizitarea casei acesteia cu dosare pline de idei pentru film. „Este uimitoare”, a spus Finerman. „A rămas în personaj tot timpul. Mi-a spus foarte clar că își face alegerile și se ține de ele”, a mai spus Finerman, adăugând că Streep a ales peruca gri, devenită acum iconică, pentru rol, chiar dacă studioul a avut „unele rezerve în legătură cu ea”.
Rămâne de văzut cine dintre actorii originali se vor alătura lui Meryl Streep în această nouă aventură a modei, dar un lucru este cert: „Diavolul se îmbracă de la Prada” este gata să cucerească din nou inimile publicului.

Ce nu știați despre filmul iconic
Mulți fani declarați ai filmului de succes din 2006 regizat de David Frankel au cerut continuarea lui de multă vreme. Fanii au fost încântați, deoarece au asistat chiar la o mică reuniune cu actorii și echipa la începutul acestui an, unde atât Anne Hathaway, cât și Emily Blunt au lăudat-o pe Meryl Streep pe scenă. „Nu cred că se va întâmpla vreodată o continuare a acelei povești’, a spus ea pentru presă și a adăugat: „Motivul pentru care filmul a fost perceput atât de special se datorează faptului că eram o echipă unită și am muncit împreună”.
Filmul a încasat peste 124 de milioane de dolari în Statele Unite și 326 de milioane de dolari în întreaga lume.
Anne Hathaway nu a fost prima alegere pentru personajul Andy Sachs. Niciun designer nu a vrut să împrumute haine actrițelor din film. Stanley Tucci a fost o armă secretă în distribuție. Replicile lui au fost mai mult improvizate. Biroul Mirandei Priestly a fost făcut după cel al redactorului șef Vogue, Anna Wintour, care a cerut să-și redecoreze biroul după apariția filmului.
Câteva „teme” pe care le dezbate filmul
Proaspăt absolventă de facultate, o tânără provincială se hotărăște să-și încerce norocul în New-York. Trimite cv-uri fără nici o speranța de a fi chemată la vreun interviu. Însă, chiar peste câteva zile, este invitată la unul. Locul de muncă propus este de asistență personală a Mirandei Prestley (Meryl Streep), redactor-șef al revistei Runway. E mult spus că i se oferă, pentru că de fapt i se repetă obsesiv că un milion de fete ar face moarte de om pentru acest job!’ Tânăra provincială Andrea habar n-are de prestigiul acestei reviste pe care nu o citise nici măcar o dată, nu are nici cea mai vagă idee cine este Miranda Prestley și ce presupune noul job.
Așa că Andrea Sachs este aruncată din prima zi în groapă cu lei. Angajatele din Elias-Clark Building, clădirea unde se află redacția Runway și a celorlalte reviste din trust, arată că niște manechine sofisiticate, extrem de slabe și aranjate până în cele mai mici detalii. Este o lume maniacă în care aparențele și imaginea contează mai mult decât orice altceva. În acest loc de muncă pur și simplu nu-ți este permis să fii scund, să ai vreun gram de grăsime pe oricare parte a corpului. Pe scurt, trebuie să arăți trăsnet, să fii pus la punct de la prima ora, adică șapte, până la sfârșitul programului care durează aproximativ 14 ore. Oricare încălcare a vreuneia dintre aceste reguli nescrise poate fi un motiv foarte serios pentru concediere. Andrea se tot întreabă nevinovată la ce i-au ajutat toți anii de facultate în care a învățat subtilitățile unui text jurnalistic, când în realitate tot ce trebuie să facă este să îndeplinească sarcini ingrate, mai precis ordinele șefei, Miranda. Andrea privește acest job că pe o rampă de lansare în cariera ei jurnalistică. Știe că la sfârșitul unui an petrecut că asistență personală a Mirandei va putea să-și aleagă un loc de muncă după bunul plac.
Publicația la care ea visa să lucreze încă dinainte de a fi studentă este The New Yorker, iar în final dorința i se îndeplinește.