Regizoarea Greta Gerwig a intrat în istorie după ce filmul „Barbie” a înregistrat încasări de 377 de milioane de dolari în întreaga lume în primul week-end de la lansare.
Astfel, pelicula a devenit cel mai bun start pentru un film regizat de o femeie, informează The Guardian, relatează agenția de presă AP.
Filmul „Oppenheimer”, mai slab ca „Barbie” la încasări
În box office-ul nord-american – SUA şi Canada – „Barbie” a ocupat primul loc cu încasări uriaşe, de peste 155 de milioane de dolari din 4.243 de locaţii.
Astfel, pelicula a depăşit filmul „The Super Mario Bros Movie” şi toate filmele din seria Marvel care au fost lansate în acest an, devenind cea mai bună lansare a anului.
Fuziunea, alimentată de reţelele de socializare, dintre Barbie a lui Gerwig şi Oppenheimer al lui Christopher Nolan, sub numele de „Barbenheimer”, i-a readus pe cinefili în sălile de cinema în număr-record pentru a vedea ambele filme ca o dublă proiecţie, precizează sursa citată.
De partea cealalaltă, „Oppenheimer” a depăşit la rându-i aşteptările, obţinând încasări de 80,5 milioane de dolari în 3.610 cinematografe din SUA şi din Canada, ceea ce îl face cel mai bun start al lui Nolan în afară de filmul „Batman-The Dark Knight” şi unul dintre cele mai bune lansări de până acum pentru o dramă biografică biografică având rating „R”.
Este, totodată, pentru prima dată când un film a avut un debut cu peste 100 de milioane de dolari, iar un alt film a avut o lansare cu peste 80 de milioane de dolari în acelaşi weekend.
La nivel internaţional, Barbie a generat încasări de 182 de milioane de dolari în 69 de teritorii, alimentând un week-end global de 337 de milioane de dolari. Filmul „Oppenheimer” a obţinut 93,7 milioane de dolari în 78 de teritorii, reuşind chiar să depăşească „Barbie” în India, pentru un total global de 174,2 milioane de dolari.
„Barbenheimer” a afectat vânzările de bilete pentru un alt film așteptat în 2023, și anume „Mission: Impossible-Dead Reckoning” – Part I, care a scăzut cu 64% după un prim week-end solid şi recenzii bune.