Ediția din acest an a Festivalului Internațional George Enescu, este plină de lucruri spectaculoase, atât din punct de vedere artistic, cât și din punct de vedere mai puțin artistic. După mesajul Ro-Alert intervenit zilele trecute în timpul unui concert, iată că acum a mai apărut ceva. Despre care relatează spumos, pe blogul său, și Adrian Năstase.
Mai întâi s-a întâmplat pe 9 septembrie, spre finalul grandiosului Concert pentru pian nr. 5 în Mi bemol major, Op. 73 „Imperialul” de Beethoven. Respectiv, dinspre plafonul Sălii Palatului s-a auzit clar un fâlfâit de porumbel, care chiar a putut fi zărit din sală. La un moment dat porumbelul a traversat spațiul de deasupra scenei, pentru a se refugia apoi între drapajele de pe plafonul central. A lăsat în urmă fulgi, care au căzut peste pianist.
Dar nota bene cine este pianistul, plus despre ce orchestră e vorba: Orchestra Simfonică din Göteborg, pianistul norvegian Leif Ove Andsnes, un specialist în „Imperial”, și la pupitru, dirijorul finlandez Santtu-Matias Rouvali. Notabil: toți au tratat momentul artistic și în stil beethovenian!
A plouat cu fulgi și la Brahms
De pe blogul lui Adrian Năstase, aflăm că și pe 10 septembrie a apărut această situație. De data aceasta este vorba despre Brahms…Iată ce relatează Năstase, prezent la acest concert.
„Aseară, in cadrul Festivalului, a fost prezentă Orchestra Filarmonicii din Viena, sub bagheta dirijorului Jakub Hrusa. Programul a cuprins Concertul nr. 2 pentru pian si orchestră, de Brahms si Simfonia nr.8 de Dvorak. Câteva comentarii:
In primul rand, un motiv de bucurie. Au fost zeci de persoane tinere care nu au stiut că se aplaudă doar la sfârsitul concertului de pian. Si pianistul (Igor Levit) si dirijorul au fost usor derutati de aplauzele entuziaste dintre părti. Semnificatia pozitivă este că, la festival, au inceput să vină si oameni mai tineri. „Veteranii” evident că stiau când să aplaude.
In al doilea rand, concertul nu a mai fost perturbat de sirenele RO-Alert, in legătură cu plecarea de acasă a unei minore (sper că a fost găsită intre timp).
In al treilea rănd, vreau să salut preocuparea columbofilă a managerilor de la Sala Palatului care subliniază, prin zborul porumbeilor sub cupola Sălii, vocatia pasnică a poporului român, chiar in conditiile supărării pe austrieci dar si pe ucrainieni. Pianistul a fost fascinat de fulgii de porumbel care pluteau deasupra pianului in timpul părtii a 3-a a piesei lui Brahms.
Nu am văzut decât un singur tânăr imbrăcat cu bermude”.
Un lucru il au in comun absolut toti cei prezenti in sala, toti sunt alfabeti. Prin urmare, daca ar citi fiecare programul inmanat cu strictete imediat dupa validarea biletelor, ar putea sti cand s-au scurs toate partile pieselor.