Ferrari a câștigat pentru al doilea an consecutiv prestigioasa Cursă de 24 de ore de la Le Mans, ajunsă în acest an la cea de-a 92-a ediție. Bolidul cu numărul 50 al scuderiei de la Maranello, pilotat pe rând de italianul Antonio Fuoco, spaniolul Miguel Molina și danezul Nicklas Nielsen, s-a impus în fața mașinii Toyota Nr. 7 și a unui alt Ferrari, cel cu numărul 51, victorios anul trecut pe legendarul circuit de la Le Mans.
Cursa de 24 de ore de la Le Mans, cunoscută oficial ca “24 Heures du Mans“, este una dintre cele mai prestigioase și renumite curse de anduranță din lume. Prima ediție a cursei a avut loc în 1923, fiind organizată de Automobile Club de l’Ouest (ACO) și desfășurată pe Circuitul de la Sarthe, în apropiere de Le Mans. De-a lungul decadelor, cursa a evoluat, devenind o vitrină pentru inovațiile tehnologice în industria auto și un test suprem al rezistenței pentru mașini și echipaje.
18 piloți de Formula 1 prezenți în acest an la Le Mans
Numeroși piloți celebri, precum Jacky Ickx, Tom Kristensen (deținătorul recordului pentru cele mai multe victorii la Le Mans), și Derek Bell, au devenit legende datorită performanțelor lor în această cursă. Producători auto de top, precum Porsche, Audi, Ferrari, Ford și Toyota, au participat și au câștigat multiple ediții ale cursei, contribuind la reputația lor globală. Victoria la Le Mans este extrem de prestigioasă, echivalând cu un triumf în marile campionate mondiale de motorsport. Evident, producătorii auto și echipele private consideră un succes la Le Mans ca fiind o realizare supremă.
Cursa de 24 de ore de la Le Mans a atras în acest an și participarea a nu mai puțin de 18 piloți de Formula 1:
- Sebastien Bourdais – Cadillac Hypercar #3
- Felipe Nasr – Porsche Hypercar #4
- Andre Lotterer – Porsche Hypercar #6
- Kamui Kobayashi – Toyota Hypercar #7
- Nyck de Vries – Toyota Hypercar #7
- Sebastien Buemi – Toyota Hypercar #8
- Brendon Hartley – Toyota Hypercar #8
- Will Stevens – Porsche Hypercar #12
- Romain Grosjean – Lamborghini Hypercar #19
- Mick Schumacher – Alpine Hypercar #36
- Jenson Button – Porsche Hypercar #38
- Antonio Giovinazzi – Ferrari Hypercar #51
- Daniil Kvyat – Lamborghini Hypercar #63
- Robert Kubica – Ferrari Hypercar #83
- Jean-Eric Vergne – Peugeot Hypercar #93
- Stoffel Vandoorne – Peugeot Hypercar #94
- Paul di Resta – Peugeot Hypercar #94
- Jack Aitken – Cadillac Hypercar #311
𝗧𝗵𝗲𝘆 𝗱𝗶𝗱 𝗶𝘁!@FerrariHypercar won the 24 Hours of Le Mans Centenary last year, and triumph again today!#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/XKjS6dBZ0J
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 16, 2024
A 11-a victorie generală pentru Ferrari în Cursa de 24 de ore de la Le Mans
La un an după ce s-a impus în ediția centenară, Ferrari a repetat performanța în Cursa de 24 de ore de la Le Mans, cea mai faimoasă și prestigioasă cursă de anduranță din lume. Mașina 499P cu numărul 50 a echipei oficiale Ferrari AF Corse a fost aplaudată de fani în momentul în care a trecut prima linia de sosire. Nicklas Nielsen, care a împărțit cockpitul cu Miguel Molina și Antonio Fuoco, a condus mașina peste linia de sosire. Hypercarul numărul 51 al lui Alessandro Pier Guidi, James Calado și Antonio Giovinazzi a sosit al treilea.
Victoria din acest an marchează a 11-a victorie generală a “Caluțului Cabrat” în clasicul maraton de anduranță francez și a doua victorie consecutivă, după triumful din 11 iunie 2023 cu 499P #51. Victoriile anterioare au fost obținute de cei de la Ferrari în 1949, 1954, 1958 și între 1960-1965. Cartea de onoare a constructorului din Maranello la Le Mans include și 29 de victorii de clasă, pentru un total de 40 de victorii.
La categoriile inferioare, mașina Oreca Nr. 22 a echipei United Autosports a câștigat la LMP2, în timp ce bolidul Porsche Nr. 91 al echipei Manthey Ema s-a impus la LMGT3, categorie la care Valentino Rossi a concurat pentru prima dată în Cursa de 24 de ore. Legendarul pilot italian de motociclism viteză a fost nevoit însă să abandoneze în timpul nopții, după ce coechipierul său a ieșit de pe pistă la volanul BMW-ului lor, aflat în acel moment în Top 5.