Fast-fashion este fenomenul care a fost adoptat de ceva vreme la scară mondială. Românii l-au „împrumutat” și ei, numai că în felul lor, și fără a se agita prea mult pe această temă, îndelung discutată și aplicată pe piața shopping-ului din afară.
Unul dintre motivele dezinteresului românilor față de așa ceva e simplu: lipsa banilor.
Peste o treime dintre români (34%) aleg platformele internaţionale de shopping de tip fast-fashion, cu precădere din Asia, arată un sondaj de specialitate. Datele centralizate de platforma europeană online de modă, Glami, arată că 37% dintre români sunt de acord cu tendinţa de fast-fashion, în schimb 31% dintre ei evită să realizeze astfel de cumpărături din cauza calităţii scăzute.
Alţi 9% dintre cei chestionaţi conştientizează problemele de mediu implicate, însă nu au suficiente resurse financiare pentru a face cumpărături din alte locuri. Lista criteriilor importante în alegerea magazinelor include reducerile la brandurile preferate (44%), calitatea (38%), livrarea gratuită la domiciliu (29%), informaţiile despre mărimile şi modelele disponibile (27%), dar și posibilitatea de a plăti la livrare (26%).
Fast-fashion reprezintă un concept în creştere în industria îmbrăcămintei, ce se caracterizează prin producerea rapidă şi ieftină a articolelor vestimentare inspirate de podiumurile de modă sau de către celebrităţi.

Fast-Fashion: Românii încearcă, dar bugetul nu le permite
De asemenea, 34% dintre cei intervievaţi au declarat că încearcă să practice sustenabilitatea, însă recunosc că bugetul joacă un rol decisiv. Aproape jumătate dintre români (48%) spun că ar cumpăra cu siguranţă mai multe articole de îmbrăcăminte dacă ar avea mai multe resurse financiare.
Pe segmentul platformelor internaţionale de shopping „fast-fashion”, doar un român din trei spune că a comandat produse de pe asemenea site-uri, cu precădere cele din Asia, precum Shein, Temu sau Boohoo.
Ca metode de plată favorite ale românilor, 62% dintre respondenţi încă aleg să plătească la livrare, doar 22% optează să achite online.
Sondajul Glami a fost realizat în intervalul 5-9 ianuarie 2024 pe un eşantion de 6.054 de respondenţi.

Citiți și: