Nike va înlocui Adidas ca sponsor principal al echipei naționale de fotbal a Germaniei, marcând încheierea unuia dintre cele mai îndelungate parteneriate din istoria sportului, după cum relatează Financial Times.
Federația Germană de Fotbal (DFB) a anunțat că Nike va deveni principalul furnizor de echipamente pentru toate naționalele germane din 2027, în baza unui contract pe șapte ani cu cel mai mare producător de îmbrăcăminte sportivă din lume.
Va fi pentru prima oară după 1950 când fotbaliștii din naționala Germaniei nu poartă celebrul logo în trei dungi al Adidas, companie care fusese fondată cu un în urmă în localitatea Herzogenaurach de lângă Nurnberg.
Viața fără cele trei dungi Adidas
Refliefând magnitudinea schimbării de sponsor, ministrul german al economiei, Robert Habeck, a declarat pentru agenția germană de presă Dpa că „și-ar putea imagina cu greu echipamentul german fără cele trei dungi”, pe care le-a descris drept „o piesă a identității germane”.
DFB spune că Nike a prezentat „de departe cea mai bună ofertă financiară” și s-a angajat să susțină și „sportul de masă și amator”, precum și fotbalul feminin din Germania.
„Am fost suficient de norocos să mă aflu în Germania pentru oferta noastră în această săptămână”, a declarat șeful executiv al Nike, John Donahoe. Compania, susține el, a pus accent atât pe naționalele masculine, cât și pe cele feminine, precum și pe obiectivul „de a face din echipa germană un brand global și de a face din sportivii lor eroi globali (…), când Nike dă tot ce are mai bun, nu ne poate învinge nimeni”.
Adidas nu a mai fost bună pentru sarcini cheie?
Decizia este considerată complet surprinzătoare, dar preşedintele Federaţiei Germane de Fotbal (DFB), Bernd Neuendorf, a declarat că „Viitorul parteneriat va permite DFB să continue să îndeplinească sarcini cheie în următorul deceniu, în vederea dezvoltării cuprinzătoare a fotbalului în Germania”.
Parteneriatul cu Nike este programat să înceapă din ianuarie 2027, iar contractul se întinde pe o durată de opt ani, în care firma americană de echipament sportiv va îmbrăca toate echipele naţionale ale Germaniei.
„Atribuirea contractului viitorului partener furnizor, Nike, este rezultatul unei licitaţii transparente şi nediscriminatorii”, a declarat Holger Blask, preşedintele consiliului de administraţie al DFB. „Nike a făcut de departe cea mai bună ofertă economică şi a impresionat, de asemenea, cu viziunea sa legată de conţinut, care include şi un angajament clar pentru promovarea sportului amator şi popular, precum şi dezvoltarea durabilă a fotbalului feminin în Germania”, a continuat Blask.
Adidas, firma care a pierdut licitaţia, este partener al DFB de mai bine de şapte decenii, iar parteneriatul actual va expira la finele anului 2026.
Redactor șef Documentare externă Rompres – actuala Agerpres, editor al Edițiilor de Colecție – Jurnalul Naționa editor al Jurnalului de Duminică – supliment al Jurnalului Național jurnalist online și print la Evenimentul Zilei senior editor la Revista CARIERE contributor la Elita României ș.a.