Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat miercuri planurile ambițioase ale ministerului de a implementa evaluări digitale și unitare pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Această inițiativă face parte dintr-o strategie mai amplă menită să elimine discrepanțele mari între rezultatele la Evaluarea Națională și mediile din gimnaziu.
Evaluare standardizată și platformă digitală
„Planul este să avem evaluare standardizată și ea să poată fi aplicată anual. Noua Lege a învățământului preuniversitar prevede această măsură, avem un apel deschis în PNRR pentru o platformă digitală care să permită acest lucru și, de asemenea, ne dorim să avem o bancă de itemi standardizați care să poată permite și comparația între anii de studiu, și între generații,” a declarat Ligia Deca în cadrul unei conferințe de presă.
Ministrul a subliniat importanța acestui an pentru testarea evaluării digitale la scară largă. Următorul pas este extinderea acestor evaluări la clasele anterioare examenului de evaluare națională de la finalul clasei a VIII-a, pentru a preveni discrepanțele semnificative între rezultatele la Evaluarea Națională și mediile din gimnaziu.
Schimbarea metodologiei pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
Ligia Deca a precizat că, pentru anul viitor, ministerul urmărește o schimbare de metodologie pentru evaluările din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.
„Ne dorim ca evaluările din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a să nu se mai translateze în coduri greu de discutat și de înțeles, ci să avem punctaje care să poată fi traduse mai ușor în progresul elevului. Lucrăm la modificări de metodologie și vom lua în calcul inclusiv aplicarea digitalizată, să vedem în ce măsură putem să aplicăm platforma și să mobilizăm resursa umană,” a explicat ministrul Ligia Deca.
Care este scopul acestei reforme
Scopul principal al acestei reforme este crearea unui sistem de evaluare unitar și transparent, care să permită o intervenție personalizată și eficientă în procesul educațional al fiecărui elev. Implementarea unei platforme digitale și a unei bănci de itemi standardizați va facilita compararea performanțelor între diferite generații și ani de studiu, oferind o imagine clară și precisă a progresului educațional.