Dacia Duster va avea începând din acest an un frate geamăn care va fi produs în Turcia sub sigla francezilor de la Renault. Noul model a fost lansat la sfârșitul săptămânii trecute, iar în a doua jumătate a anului va intra pe linia de producție în cadrul uzinei din Bursa.
În timp ce SUV-ul Dacia Duster produs la Mioveni este destinat piețelor auto din Uniunea Europeană, noul Renault Duster produs în Turcia va fi comercializat în special pe piețele din Orientul Mijlociu. „Investiția de peste 400 de milioane de euro realizată de Oyak împreună cu grupul francez va consolida și mai mult poziția internațională a Renault și a Turciei”, a declarat recent Berk Çağdaș, directorul uzinei turce unde va fi asamblat noul model.
„Prin International Game Plan 2027, pe care l-am anunțat la Istanbul în decembrie 2023, cu participarea directorului general al mărcii Renault, Fabrice Cambolive, am subliniat faptul că Turcia va deveni un centru de export și că patru noi modele ale mărcii dintre care trei SUV-uri, vor fi produse la Uzinele de Automobile Oyak Renault din Bursa (MAIS) până în 2027. Astăzi, avem plăcerea de a prezenta noul Renault Duster, unul dintre primii și cei mai importanți pași ai acestui plan”, a mai transmis cu aceasta ocazie Berk Çağdaș.
Noul Renault Duster se vrea a fi versiunea internațională a noii generații Dacia Duster, care a fost dezvăluită la finalul anului trecut. Marșând pe ideea că brandul Dacia nu are o notorietate atât de puternică în afara Europei, Renault a decis să comercializeze noul SUV sub propria să siglă, așa cum a făcut și în trecut.
Care sunt diferențele între cele două modele Duster
Diferențele exterioare sunt minime. Modificarea cea mai vizibilă se regăsește în partea frontală, unde grila specifică Dacia, cu noul său logo DC, a fost înlocuită cu un element ce poartă inscripția RENAULT. De asemenea, emblema Renault este prezentă pe hayonul portbagajului și pe volan, potrivit ProMotor.
Precomenzile pentru noul Renault Duster vor fi deschise la sfârșitul lunii mai. Așa cum se știe deja, mașina va fi construită pe platforma CMF-B, o arhitectură utilizată și pe modele precum Clio, Captur sau Arkana. Această platformă permite instalarea unei game variate de motoare, inclusiv propulsoare cu GPL, mild-hybrid sau full-hybrid.
Similar versiunii Duster ce va fi comercializată în Europa, Renault Duster va fi disponibil cu trei opțiuni de motorizare. Prima dintre acestea este reprezentată de motorul de 1 litru și 100 de cai putere cu GPL, urmat de două variante ale propulsorului de 1,2 litri și 130 de cai putere. Acesta poate fi achiziționat cu sau fără tracțiune integrală.