O veste a pus pe jar lumea media: Directorul executiv al Netflix, Scott Stuber, părăsește acest brand victorios în lumea streaming, pentru a înființa o nouă companie. Cu alte cuvinte, părăsește corabia, pentru propria navă…
Șeful filmului Netflix, Scott Stuber intenționează să înființeze o nouă companie media. Directorul executiv va rămâne la Netflix până la jumătatea lunii martie, după care directorul de conținut Bela Bajaria își va găsi înlocuitorul, potrivit celor familiarizați cu situația.
Stuber și-a asigurat finanțare pentru acest nou demers, care se va concentra pe realizarea de emisiuni TV și filme, potrivit Bloomberg, care a raportat pentru prima dată vestea plecării lui Stuber.
Ieșirea lui Stuber din companie se zvonește de ceva vreme. Potrivit unei surse informate, el discutase cu potențiali finanțatori despre o „afacere solo”.

Directorul Stubber a „avizat” lucruri importante
Ce înseamnă ieșirea lui Scott Stuber pentru viitorul filmelor marca Netflix?„Acum șapte ani mi s-a oferit oportunitatea uimitoare de a mă alătura Netflix și de a crea o casă nouă pentru filme originale”, a spus Stuber într-un comunicat.
„Sunt mândru de ceea ce am realizat și sunt atât de recunoscător tuturor realizatorilor de film și talentelor care au avut încredere în noi pentru a ne spune poveștile. Mulțumim lui Ted, Reed, Greg, Belei și întregii echipe. Aștept cu nerăbdare să continui să lucrez cu ei în viitor”.
Directorul executiv a avut mână bună și a atras talente
Stuber s-a alăturat Netflix în 2017 și a supravegheat achiziția, dezvoltarea și producția de filme precum „Red Notice”, „Bird Box” și „Glass Onion: A Knives Out Mystery”. De asemenea, a atras talente regizoral de top precum Alfonso Cuarón, Spike Lee, Greta Gerwig, Zack Snyder, Jane Campion și Martin Scorsese.
În timpul mandatului său, Netflix și-a crescut dramatic producția de filme, făcându-l unul dintre cele mai prolifice studiouri de la Hollywood. Primii săi ani au fost marcați de strategia de a lansa un nou film în fiecare săptămână, care a avut un cost ridicat și profituri mixte.
Directorul s-a concentrat pe calitate în detrimentul cantității
„Ne-am dezvoltat un nou studio. Făceam asta doar de câțiva ani și ne confruntam cu companii vechi de 100 de ani”, a declarat Stuber pentru Variety în 2023. „Așa că trebuie să te întrebi: „Care este modelul tău de afaceri?” Și pentru o perioadă de timp. în timp ce era doar să ne asigurăm că avem suficient. Aveam nevoie de volum.”
În ultimii doi ani, însă, Stuber și-a exprimat interesul de a se concentra pe calitate în detrimentul cantității. Acum, spune el, „nu încercăm să atingem un anumit număr de lansări de filme. Este vorba despre „Să facem ceea ce credem.” Și să punem de fapt o listă în care să ne putem sprijini.”
Înainte de Netflix, Stuber a fondat și a condus compania Bluegrass Films, care a susținut comedii și aventuri de acțiune precum „Ted” și „Central Intelligence”. De asemenea, a fost vicepreședinte al producției mondiale la Universal, unde a lucrat la „A Beautiful Mind”, „Seabiscuit” și „Meet the Parents”, precum și la francizele „Bourne” și „Fast and Furious”.
A creat un studio de film de clasă mondială
Ted Sarandos, co-CEO al Netflix, a spus că Stuber „a ajutat la conducerea unei noi paradigme a modului în care filmele sunt făcute, distribuite și vizionate”.
„El a atras un talent creativ incredibil la Netflix, făcându-ne un studio de film de premieră”, a spus Sarandos într-un comunicat. „Sub conducerea lui, am devenit cel mai nominalizat studio timp de trei ani la rând la Premiile Academiei. Scott, îți mulțumesc pentru conducere și prietenie și abia aștept să văd ce urmează.”
Bajaria l-a numit pe Stuber „un partener și un prieten de încredere”.
„Ceea ce a realizat Scott în șapte ani este deloc uimitor”, a spus ea. „El a creat un studio de film de clasă mondială, nu numai lucrând cu regizori consacrați, ci și găsind și susținând creatori pentru prima dată. Sper să găsesc noi modalități de a continua să lucrăm împreună”.
Citiți și: