De sâmbata noapte avem un președinte ilegal în postura lui Klaus Werner Iohannis, căruia pe data de 21 decembrie la ora 24:00 i-a încetat mandatul. Împotriva lui, subsemnatul Mircea N Stoian, formulez o plângere penală. Orice act semnat de domnul Iohannis în calitate de președinte al României începând cu data de 24 decembrie 2024 este ilegal, inclusiv numirea premierului României.
Iată ce spune legea:
Conform articolului 83 din Constituția României, durata mandatului Președintelui este reglementată astfel:
1. Durata mandatului: Mandatul Președintelui României este de 5 ani și începe de la data depunerii jurământului.
2. Exercitarea mandatului: Președintele își exercită mandatul până la depunerea jurământului de către Președintele nou ales.
3. Prelungirea mandatului: Mandatul Președintelui poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război sau de catastrofă.
Aceste prevederi stabilesc că, în situații excepționale, precum războiul sau catastrofele, mandatul Președintelui poate fi prelungit printr-o lege organică adoptată de Parlament.
Recent, Curtea Constituțională a României (CCR) a decis anularea alegerilor prezidențiale din 2024 și reluarea procesului electoral. În acest context, CCR a hotărât că Președintele în funcție își va menține mandatul până la depunerea jurământului de către noul Președinte ales.
Această decizie a generat discuții în spațiul public privind interpretarea articolului 83, în special în ceea ce privește prelungirea mandatului în afara situațiilor de război sau catastrofă. Unii specialiști consideră că interpretarea CCR ar putea constitui o eroare, deoarece prelungirea mandatului ar trebui să fie permisă doar în condițiile strict prevăzute de Constituție.
Este important de menționat că, în conformitate cu Constituția, orice prelungire a mandatului prezidențial în afara duratei standard de 5 ani necesită o lege organică adoptată de Parlament și poate avea loc doar în cazuri de război sau catastrofă.
Pentru că în acest moment nu avem o lege organică care să reglementeze statutul președintelui României rezultă faptul că mandatul actualului președinte este expirat iar faptul că în fruntea țării avem un cetățean în persoana domnului Iohannis, care nu este mandatat de nimeni să exercite funcția de președinte este o ilegalitate strigătoare la cer.
În acest moment se poate considera că cetățeanul Klaus Werner Iohannis se face vinovat, conform Codului penal de următoarele infracțiuni:
Infracţiuni contra autorităţii
Art. 258
Uzurparea de calităţi oficiale
(1) Folosirea fără drept a unei calităţi oficiale care implică exerciţiul autorităţii de stat, însoţită sau urmată de îndeplinirea vreunui act legat de acea calitate, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.
(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează fapta funcţionarului public care continuă să exercite o funcţie ce implică exerciţiul autorităţii de stat, după ce a pierdut acest drept conform legii
3) Dacă faptele prevăzute în alin. (1) sau alin. (2) au fost săvârşite de o persoană care poartă, fără drept, uniforme sau semne distinctive ale unei autorităţi publice, pedeapsa este închisoarea de la unu la 5 ani.
Pentru că ceea ce am prezentat aici este de o gravitate extremă cu implicații excepționale la nivelul de desfășurare a activității sociale și economice a României și o încălcare flagrantă a Constituției și prevederilor acesteia, atât de către cetățeanul Klaus Werner Iohannis, cât și de către membrii Curții Constituționale, care are drept principal scop vegherea la aplicarea prevederilor constituționale și nu eludarea lor, sesizez în mod oficial Parchetul General, care în acest moment trebuie să înceapă o cercetare penală împotriva cetățeanului Klaus Werner Iohannis, pentru stabilirea calității de făptuitor și a membrilor Curții Constituționale, în calitate de complici pentru faptele menționate mai sus, în temeiul articolelor de lege din codul penal precizate în acest articol.
Fac această cerere în nume personal și folosesc spațiul acordat cu generozitate de oficiuldestiri.ro în baza contractului dintre subsemnatul prin societatea comercială care îl reprezintă și societatea comercială care administrează site ul oficiuldestiri.ro, în care societatea comercială care administrează oficiuldeștiri.ro nu are dreptul să-mi cenzureze în niciun fel materialele publicate, atâta vreme cât ele nu încalcă deontologia profesională Mircea N Stoian.