Oficiul de Știri
No Result
Vedeți toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
Oficiul de Știri
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
No Result
Vedeți toate rezultatele
Oficiul de Știri
Oficiul de Știri ACTUALITATE

De mâine, publicitatea politică trebuie etichetată oficial. AEP și Europa vor să ne spună cine ne manipulează.

Oana Todireanu de Oana Todireanu
09/10/2025
in ACTUALITATE, News
A A
0
AEP și Europa etichetează publicitatea politică

AEP

Share pe FacebookShare pe XShare pe Email
Publicat: 09.10.2025 17:53
Actualizat: 09.10.2025 17:53

De vineri, 10 octombrie 2025, intră în vigoare Regulamentul (UE) 2024/900, care promite „transparență” în publicitatea politică.
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță cu solemnitate că, de acum, toate mesajele politice, indiferent dacă apar la TV, pe Facebook, TikTok sau în vreun joc video, vor trebui să poarte o etichetă clară:

Cuprins articol

Toggle
  • „Transparență” cu etichetă și cod QR
  • AEP aplică regulamentul. Partidele aplică bugetul.
  • Câtă transparență încape într-un spot de 30 de secunde?
  • Bruxelles-ul etichetează, noi bifăm
  • Eticheta e nouă, manipularea e aceeași

„Material publicitar politic”

Da, politicienii vor putea în continuare să ne convingă, doar că acum trebuie să menționeze, cu litere lizibile și contrast corect, că exact asta fac.

„Transparență” cu etichetă și cod QR

Regulamentul european obligă sponsorii și furnizorii de publicitate politică să indice cine plătește mesajul, care este scopul său și dacă s-au folosit date personale pentru direcționarea publicului.
Totul trebuie arhivat timp de șapte ani, într-un registru european care va stoca, practic, o colecție digitală a promisiunilor cu buget.

Pe scurt: Europa ne oferă dreptul să știm cine ne manipulează, cum, pe ce platformă și cu ce bani. O inițiativă generoasă, mai ales într-o țară unde campaniile electorale încep cu un clip „nepolitic” și se termină cu o factură imensa la bugetul de stat.

AEP aplică regulamentul. Partidele aplică bugetul.

Cât despre „transparență”, partidele noastre par deja pregătite. Potrivit datelor oficiale din luna august 2025, doar pentru categoria „presă și propagandă”, sumele arată cam așa:

PSD: 1.313.091 lei

PNL: 1.136.140 lei

AUR: 327.022 lei

USR: 200.978 lei

În total, aproape 3 milioane de lei, adică peste 600.000 de euro lunar cheltuiți din bani publici pentru a ne convinge că totul e bine, că țara merge, iar ei „comunică”.

Și asta fără a include consultanța politică, care mai adaugă sute de mii de lei la nota de plată. PSD, de exemplu, a declarat 252.333 lei pentru consultanță, iar PNL încă 137.119 lei, în timp ce AUR și USR au preferat discreția, cu sume modeste dar nu inexistente.

Câtă transparență încape într-un spot de 30 de secunde?

Regulamentul impune ca orice reclamă politică să aibă o etichetă clară, vizibilă și accesibilă.
Dar cine va verifica transparența atunci când aceeași reclamă e difuzată sub forma unei „campanii civice”?
Sau când un influencer „independent” promovează valori democratice la schimb cu o sponsorizare discretă?

În România, unde „consultanța politică” e un termen elastic care poate însemna orice, noile norme par mai degrabă o glumă cu litere mici scrisă sub o reclamă mare.

Bruxelles-ul etichetează, noi bifăm

AEP ne asigură că România este pregătită să implementeze regulamentul european în toate mediile, de la televiziune la social media. Practic, de mâine vom trăi într-o lume în care fiecare mesaj politic vine cu propria lui etichetă de sinceritate.
Sau, cum ar spune un expert în comunicare, „transparență prin design grafic”.

Cât despre încrederea publicului, Bruxelles-ul o prevede ca efect direct al etichetării.
Noi am spune că e nevoie de mai mult decât un cod QR pentru a recâștiga încrederea într-un sistem care finanțează lunar milioane în „propagandă” din bani publici.

Eticheta e nouă, manipularea e aceeași

Uniunea Europeană vrea să ne arate cine ne influențează.
România, prin AEP, ne arată cu cât.
Și, cum ar spune orice consultant politic onest: important nu e mesajul, ci factura.

De mâine, publicitatea politică devine oficial transparentă. Doar că, în stilul nostru, transparența e tot despre bani, nu despre adevăr.

author avatar
Oana Todireanu
See Full Bio
Taguri: AEPetichetamanipularepartidepublicitate politică
Parteneri
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed

Articole similare

AEP și Europa etichetează publicitatea politică
ACTUALITATE

MAE, replică pentru Putin: România nu primește lecții de democrație de la un regim autoritar

03/10/2025
AEP și Europa etichetează publicitatea politică
Gica Contra

Cum poți influența gândurile celuilalt

06/09/2025
AEP și Europa etichetează publicitatea politică
ACTUALITATE

Nicușor Dan își asumă noi promisiuni. În ce va investi președintele țării banii rămăși din donațiile electorale

14/07/2025
AEP și Europa etichetează publicitatea politică
Politică

Nicușor Dan susține legea finanțării partidelor: „Fără ea nu puteam candida la prezidențiale” / LIVE VIDEO

14/07/2025
AEP și Europa etichetează publicitatea politică
Analiză

Cum rămâne Nicușor Dan cu banii donați pentru campania electorală – opinie juridică

13/07/2025
AEP și Europa etichetează publicitatea politică
Anchete

Lege cu dedicație în Parlament. Partidele pot plăti din subvenția de la stat avocații pentru consilierii locali

06/07/2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmărește Oficiul de Știri pe


PAMFLETUL ZILEI
AEP și Europa etichetează publicitatea politică
Pamfletul zilei
Botezul lui Nicușor Daniel Dan
de Laurentiu Musoiu
08/10/2025
0

Au trecut aproape patru luni de când Nicușor Dan a venit pe lumea Palatului Cotroceni. Conform cutumelor, a venit timpul...

Citește mai multDetails
ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ
De la pensii speciale la criza energetică: Bolojan cere „curaj și echilibru” în guvernare
Israel și Hamas semnează prima fază a unui acord istoric. Trump aduce pacea și vrea Nobelul.
Cum poate scăpa Toto Dumitrescu de închisoare în dosarul accidentul. Actorul este arestat la domiciliu cu iubita însărcinată Exclusiv
Pensiile militare: Surpriză de la MApN. Exclusiv
De mâine, publicitatea politică trebuie etichetată oficial. AEP și Europa vor să ne spună cine ne manipulează.
Aeroportul Internațional Sibiu, primul din România unde devine operațional Sistemul European de Intrare/Ieșire (EES)
banner proger
AEP și Europa etichetează publicitatea politică

Oficiul de Stiri este un site de știri online, care acoperă subiecte naționale și internaționale, cu informații de actualitate, articole de opinie și analize.

Site-ul publică știri din domenii diverse, precum economie, energie, externe, justiție, social, business, cultură, educație, politică, lifestyle.

  • Actualitate
  • Extern
  • Lumea de lângă noi
  • Alegeri 2025
  • Business
  • Călătorii
  • Motion
  • News
  • Politică
  • Sport
  • Life
  • Casa și grădina
  • Cultură
  • De gustibus
  • Entertainment & Showbiz
  • Health & Fitness
  • Horoscop
  • Style
  • Gica Contra
  • Pamfletul zilei
  • Opinii
  • Pastila de râs
  • Special
  • Analiză
  • Anchete
  • Interviuri
  • Reportaje
  • Politica de confidențialitate
  • Politica de cookies
  • Politica editorială
  • Termeni și condiții
  • Despre
  • Redacția
  • Contact

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Vedeți toate rezultatele
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Politică
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro