Faptul că celebra firmă de cosmetice Avon intră în faliment, după ce s-a confruntat cu mai multe acuzații legate de legătura dintre produsele sale și cancer, a creat recent vâlvă. Iată însă că între timp au apărut clarificări din partea companiei: este vorba despre operațiunile sale din SUA. Cele din afara sferei americane, implicit cele ale Avon România, nu vor fi afectate.
Avon Products a inițiat recent proceduri voluntare conform Capitolului 11 din SUA, care vor permite API să își rezolve datoriile și obligațiile legale. Deoarece acest proces juridic implică doar compania holding, operațiunile Avon din afara SUA nu fac parte din proceduri și nu vor fi afectate, a transmis compania de cosmetice, în urma informațiilor publicate. Compania a solicitat intrarea în faliment pe fondul unui munte de procese care susțin că pudra de talc din produsele sale provoacă cancer.
Potrivit Avon, nimic nu se schimbă pentru clienții, asociaIți, reprezentanțIi sau alți parteneri interesați din piețele în care activează. La Avon, activitatea se desfășoară în mod obișnuit. Cât despre aspectele cu privire la siguranța produselor, Avon susține că orice produs care poartă numele său a trecut prin evaluări riguroase și detaliate de siguranță și poate fi folosit cu încredere. Produsele conțin doar talc de calitate cosmetică, care are cel mai înalt grad de calitate și puritate și a fost testat pentru a confirma că nu conține azbest, conform precizărilor companiei.
Cât privește reprezentanța din țara noastră, AVON a lansat în România noul său model de franciză și invită antreprenorii care își doresc un business în industria de beauty să-și deschidă propriul magazin Avon. Tot anul acesta ar urma deschiderea primului magazin flagship din România, găzduit de noul sediu Avon România, din Bd Aviatorilor, nr.8.
Avon rămâne activă pe piețele internaționale
Avon Products, holdingul „neoperațional” cu sediul în SUA, solicită protecția capitolului 11 din Legea falimentului „pentru a face față datoriilor sale și obligațiilor moștenite legate de talc”, a declarat compania într-un comunicat de presă, potrivit New York Post.
Avon, evaluată la un moment dat la aproximativ 21 de miliarde de dolari, a încetat să mai vândă produse în SUA în 2016, când societatea mamă a cedat activitățile sale din America de Nord. Compania rămâne activă pe piețele internaționale.
Brandul de cosmetice utilizează talc, un mineral care a fost asociat cu cancerul, în pudrele de față și în fardurile de ochi. În ultimii ani, au fost intentate aproximativ 200 de procese împotriva Avon, care acuză compania că a vândut produse din talc contaminate cu azbest – un alt agent cancerigen.
Compania Avon, lider global în industria frumuseții, anunța la începutul acestui an că le oferă antreprenorilor dornici de asociere posibilitatea a intra în programul său de franciză pe care l-a lansat recent la nivel național.
Avon România: Apetitul pentru produsele de machiaj
„În 2024 ne concentrăm pe accelerarea experienței omnichannel (…). În completarea modelelor de vânzare directă sau online, pregătim noi experiențe care ne vor aduce și mai aproape de consumatoarele noastre, chiar începând cu primul trimestru al anului. La finalul anului trecut am lansat un model de franciză, prin care persoanele cu spirit antreprenorial care își doresc un business în industria de beauty își vor putea deschide propriul magazin Avon”, declara, pentru profit.ro, noul General Manager Avon pentru România și Republica Moldova, Roxana Popescu.
Noul GM remarca două tendințe de consum specifice pieței din România, în comparație cu alte țări cu prezență Avon: apetitul pentru produsele de machiaj și importanța recomandărilor creatorilor de conținut din mediul online.
Roxana Popescu mai spunea că, în prezent, consumatoarele produselor de beauty sunt din ce în ce mai educate, mai informate și mult mai exigente cu modul în care investesc banii, atât în cheltuieli de bază, cât și în mici răsfățuri, iar piața este efervescentă și jucătorii mari pun accent pe inovație și experiențe noi, astfel încât companiile de profil sunt obligate să rămână conectate, agile și mereu în mișcare.
Ce au de făcut cei interesați de franciză
România reprezintă una dintre principalele piețe pentru grupul Avon, din perspectiva performanțelor de business, cu vânzări de 68 milioane euro și 2,5 milioane de vânzări la nivelul anului 2022.
Magazinul operat în sistem franciză beneficiază de un portofoliu de produse dedicat exclusiv pentru mediul de retail, astfel încât să poată oferi clienților o gamă variată și adaptată la nevoile acestui segment. Acest lucru este întregit de promoții și campanii personalizate, create strategic pentru a atrage și fideliza clienții din cadrul francizei de retail.
Pe întreg parcursul parteneriatului, Avon oferă un suport complet în materie de asistență operațională și management, asigurandu-se că abilitățile antreprenoriale ale partenerului sunt completate și întărite de strategiile brandului. Acesta include accesul la procese și metode de management performante și automatizate, menite să faciliteze eficiența și să maximizeze potențialul de succes în cadrul francizei.
Cei interesați sunt invitați să completeze formuralul pe https://www.avon.ro/avon-retail-franciza.
Citiți și: Inovație în România: Cosmetice cu pulbere de diamante, la expoziția Cosmobeauty