Românii apelează prea putin la Internet pentru a învăța. Țara noastră este pe ultimul loc în Uniunea Europeană atunci când este vorba despre cursuri online, potrivit unei statistici.
România ocupă ultimul loc la nivel european în privința persoanelor care au apelat la Internet pentru cursuri sau materiale de învățare, în 2024, potrivit unei statistici publicată de Eurostat.
Cei mai mulți români petrec ore întregi pe rețelele de socializare ca sa vizioneze clipuri amuzante ori ca sa făcă diverse cumpărături online. Potrivit unui sondaj recent realizat la nivel european, doar zece la sută dintre românii utilizatori de internet au declarat că au urmat un curs online sau au folosit materiale online de învățare în cele trei luni înainte de realizarea cercetării, cu o creștere de 3 puncte fata de anul 2023.
În zilele noastre, educaţia se bazează tot mai mult pe internet, iar scorul de la nivel comunitar este de trei ori mai mare faţă de cel al ţării noastră. În anul 2024, 33% din utilizatorii europeni au folosit internetul pentru a învăța, o creştere cu trei procente față de anul 2023.
România este pe ultimul loc, cu 10 procente. Ciprul este într-o situație similară, doar 11% din utilizatori, iar Bulgaria are deja o situație mai bună, cu 17 procente.

Internet pentru educație: România a scăzut brusc
În fruntea clasamentului sunt Irlanda și Olanda, unde 60% din utilizatori folosesc internetul cu scop educativ. Urmează Finlanda, cu 53 de procente. Ca privire de ansamblu, 29% din utilizatorii europeni apelează la internet pentru diverse materiale online pentru a învăța, iar printre ei olandezii, irlandezii și finlandezii au cele mai mari cote.
Apoi, există o cotă de 18% din utilizatorii europeni care fac cursuri online, cele mai mari cote fiind în Irlanda, Finlanda și Spania.
România a scăzut brusc pe ultimul loc în 2020, după ce, în 2019, se situa pe locul 23 dintr-un total de 31 de țări europene luate în calcul – depășind țări precum Slovenia, Republica Cehă, Cipru, Polonia, Ungaria, Grecia și Bulgaria.
Dacă în 2019 circa 14,,3% dintre utilizatorii români din segmentul menționat spuneau că au apelat la cursuri online și materiale online de educare, în 2020, primul an de pandemie, procentul a scăzut la 8% iar de atunci nivelul maxim aatins a fost de 10,3% în 2021. Tot Eurostat releva în 2020 că România e prima în UE la procentul persoanelor care au competențe digitale scăzute și că doar 10% dintre români au abilități digitale superioare.
„Eu cred că e nevoie de cursuri de competențe digitale la toate nivelurile, chiar și la grădiniță, grupa mare pentru că sunt copii care au deja smartphone. Cumva toate platformele de socializare au o componentă. Atâta timp cât există agenții de știri pe Facebook înseamnă că Facebook este și o componentă informațională, dacă nu chiar educațională”, a spus pentru un post de televiziune consultantul în social media Alexandru Negrea.